Zpevněte si tělo cvičením Pilates

Patříte mezi tanečníky nebo sportovce? Chcete si zvýšit svou tělesnou kondici a koncentraci? Vyzkoušejte cvičení Pilates! Tato cvičební metoda vznikla před více než 100 lety a svůj největší růst zažila v 90.letech minulého století.

Jak vznikla metoda Pilates?

Autorem tohoto cvičení je německý sportovec a trenér Joseph Hubertus Pilates, který žil v letech 1880-1967. Od dětství byl slabé dítě a to se rozhodl změnit pomocí cviků, při jejichž tvorbě vyšel z východních a západních učení, jako je jóga a formy cvičení starověkého Řecka a Říma a dalších. Tyto poznatky uplatnil při vytváření cviků pro pacienty v nemocnici, kde působil za I.světové války a později pro trénink policejního sboru.

Jeho kurzy navštěvovaly v té době známé osobnosti– zejména tanečnice a choreografové. Ve dvacátých letech se Pilates stěhuje do New Yorku, kde zakládá své první studio. Nejprve jej navštěvovali tanečníci a později i herci a sportovci. Své cviky zakládá na správném dýchání, ohebnosti a soustředění. Pomocí metody Pilates získáte zpevněnou postavu v souladu s myslí.

Filosofie Pilates metody

Uvědomujete si nyní svůj dech? Vnímáte pohyby svého těla? To vše vás naučí Pilates. Abyste mohli správně cvičit Pilates, musíte se nejprve naučit uvědomit si činnost všech svalů při jakékoliv činnosti. Cvičit Pilates neznamená jen zvládnout všechny cviky, ale soustředit se tělem i myslí při každé činnosti. Jen tak se i po cvičení můžete cítit vitální a uvolnění.

Pro koho je cvičení Pilates vhodné?

Na věku ani pohlaví nezáleží. Tuto metodu může cvičit každý, dokonce i děti. Trápí vás bolesti zad a krční páteře? Trpíte nadváhou? Aktivně sportujete? Vyzkoušejte metodu Pilates a zjistíte, jak vám může pomoci. Pro aktivní sportovce je tato metoda vhodná jako doplňková činnost, především k takovým aktivitám jako je běh, lyžování, plavání a jiné. Pro herce a tanečníky je tato metoda užitečná k udržení kondice a koncentrace. Fyzioterapeuty a lékaři je toto cvičení doporučováno jako pokračování rehabilitace. Lidé, kteří pracují často u počítače, používají toto cvičení jako prevenci před bolestmi krční páteře.

 

Jak se Pilates cvičí?

Tato metoda se skládá ze cviků pro zpevnění a vytvarování těla. Všechny cviky jsou vyvážené a vytvořené tak, aby vycházely z rovnováhy mysli a svalů. Cílem cvičení je zapojit všechny svaly na těle, i když pohyby vychází z břišních a spodních zadních svalů. Metoda Pilates se cvičí asi podle 500-ti cviků vytvořených J.H.Pilatem. Cviky se cvičí na podložce nebo na upraveném nářadí, které se podobá hrazdám s deskami nebo žebříky. Plodem vašeho cvičení je pak vypracované tělo, protože cvičení je velmi intenzivní.

Jak často cvičit?

Doporučuje se cvičit dvakrát až třikrát za týden. Říká se, že už po deseti cvičeních na sobě poznáte výsledky a po třech měsících je poznají i ostatní. Vše záleží na vašem odhodlání! Některé cviky můžete praktikovat i doma, takže můžete cvičit kdykoli.

Které partie Pilates procvičí?

Potřebujete zpevnit zádové, pažní, břišní nebo hýžďové svalstvo? To vše zvládnete pomocí cvičení Pilates. Zpevníte a protáhnete nejen tyto, ale i ostatní svaly na těle! Navíc získáte větší pružnost a lepší držení těla.

Kde můžu cvičit Pilates?

Pilates si můžete zajít zacvičit do vybraných sportovních center. Kurzy jsou buď jednotlivé, nebo skupinové. Ke každému klientovi je potřeba přistupovat individuálně, takže i na skupinových kurzech se vám bude lektor věnovat. Lektoři, kteří učí Pilates musí mít samozřejmě odpovídající vzdělání, neboť metoda Pilates je náročná a pro každého jednotlivce jsou vhodné jiné cviky. Pokud začínáte cvičit, nechte si poradit od svého lektora.

Co potřebuji ke cvičení?

Pokud se rozhodnete navštívit některé ze sportovních center, obvykle nepotřebujete žádné pomůcky. Ke cvičení Pilates se používá speciální nářadí, kterými jsou vybavena každá centra. Pokud chcete cvičit sami doma nebo pokud vaše Pilates studio není tak vybaveno, k některým cvikům budete potřebovat velký gymnastický míč, kruh nebo pružnou gumu.

Cvičíte pilates? Znáte základní principy Pilates?

Pouze znalost a používání principů Pilates vám zaručí zdravotně bezpečné cvičení! Jsou předpokladem a zároveň nutností pro úspěšné cvičení. Pokud je nedodržujete, cvičení vám může přivodit zdravotní potíže. Před samotným cvičením se nejprve seznamte se základními principy a až poté začněte cvičit! Hluboké dýchání a správné držení a postavení těla během cvičení jsou základními principy Pilates.

Kdo cvičí Pilates ze známých osobností?

Pilates přitáhl do svého nově vzniklého studia tehdejší známé osobnosti, jako byli například George Balanchin,Ted Sharon,Martha Graham,Katharine Hepburn,Jean Vanderbilt… Mezi současné známé osobnosti, které zaujala metoda Pilates, patří Madonna, Barbara Streisand,Sharon Stone,Julia Roberts,Brad Pitt…

Co je Jogalates?

Sloučením prvků jógy a metody Pilates vznikl nový cvičební styl jogalates. Kombinuje cviky Pilates s jogistickými pozicemi. Zatímco Pilates se soutředí převážně na zpevnění těla a jóga na meditaci a soulad duše s tělem, jogalates je někde mezi těmito styly. Během cvičení cviků zaměřujících se na napínání svalů a správné držení těla si uvědomujete své vlastní tělo a cviky přizpůsobujete jeho potřebám. Jogalates převzal z jógy soustředění, duševní vyrovnanost a harmonii, kterou dosáhnete hlubokým dýcháním a meditací. Jogalates obsahuje to nejlepší z jógy a Pilates.

Na které partie je jogalates zaměřen?

Cvičení jogalates vám zpevní zejména břišní, zádové a hýžďové svalstvo. Stejně jako v józe je kladen velký důraz na hluboké dýchání, protože právě tak dosáhnete procvičení i těch nejzakrnělejších svalů na těle. Při každém pohybu je potřeba si uvědomit, jak vaše tělo pracuje. I zdánlivě jednoduchý cvik se proto může stát obtížným.

Jak se cvičí jogalates?

Na rozdíl od Pilates se jogalates necvičí na nářadí. Cvičit můžete na podložce spolu s některými pomůckami – míč, guma… nebo i bez nich. I když cílem cvičení není zformovat postavu, přesto po pravidelném dlouhodobém cvičení jsou výsledky vidět. Úkolem cvičení jogalates je pomocí správného dýchání uvolnit a narovnat svaly ve střední části těla.

Jak probíhá lekce jogalates?

Pokud se rozhodnete zajít do studia jogalates, určitě to bude pro vás příjemný zážitek. Během cvičení při relaxační hudbě vám instruktor předvede několik cviků, které podle svých fyzických možností praktikujete. Lekce obvykle trvá něco přes hodinu. Cvičit můžete i doma, ale poslouchejte při tom svoje tělo, aby nedošlo k přetažení některých svalů.

Víte, že Jógu a Pilates cvičí i Madonna?

Tato populární osobnost nedávno odhalila tajemství, jak si udržuje svou postavu. V roce 2003 Madonna uvedla, že pro udržení a zpevnění své postavy - na svůj věk velmi dobře vypadající, cvičí Jógu i Pilates.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id15929 (rodina-finance.cz#20093)


Přidat komentář