Začínáme ve fitness centru

Odkládáte návštěvu posilovny? Nevíte, co Vás tam čeká a jak se rychle zařadit mezi cvičící nadšence? Posilovna Vám pomůže vytvarovat tělo i shodit nějaké to kilo. Přečtěte si následující řádky, které Vám pomohou se orientovat v prostředí fitness centra.

Jak to chodí ve fitness centru - rady pro začátečníky

Pro ty z Vás, kteří se chystají do fitness centra poprvé, zde jsou rady, na které by jste neměly zapomínat a zveme Vás

Cvičení na neznámých posilovacích strojích

Začínáte-li ve fitness centru a nevíte, jak přesně některý stroj používat, obraťte se na trenéra. V jeho náplni je poradit a ukázat správný styl cvičení. Nemusíte se ani bát oslovit někoho ze zkušenějších cvičenců, určitě Vám rádi poradí. Každý totiž jednou začínal, tak jako Vy. To samé ovšem platí i naopak. Uvidíte-li, že někdo jiný špatně cvičí, taktně mu ukažte, jak by měl správně vykonávat cvik. Často se totiž stává, že pokud je člověk plně zabrán do cvičení, zapomene kolikráte kontrolovat správné držení těla.

Začátky cvičení

Nepřeceňujte Vaší sílu zpočátku posilování, Vaše tělo není zvyklé na nový pohyb, natož s přídavkem závaží. Rozhodně se nestyďte za to, že začínáte s malou zátěží oproti jiným. Každý začínal, tak jako Vy. Budete-li to přehánět se zátěží, snadno zapomenete na správné držení těla a správné techniky cvičení. Nejčastější chybou je, začít s větší zátěží, než zvládnete, a pak se různě kroutit.

 

Začátek každého tréninku

Nezáleží na tom, zda jste začátečník, nebo již cvičíte delší dobu. Na začátku každého cvičení je důležité se rozehřát. Vyberte si například rotoped, stepper nebo běžící pás. Stačí deset minut na takovémto stroji. Pokud se nerozhýbete a nezahřejete, může se snadno stát, že si natáhnete svaly a můžete si ublížit. Následně cvičte kolem 30 až 45 minut na posilovacích strojích a s činkami. Na závěr je dobré zařadit aerobní cvičení, a to v případě, chcete-li si zvýšit kondici, či podpořit hubnutí. Opět si vyberte buď rotoped, stepper nebo běžící pás. Ideálně je vydržet minimálně 20 minut až 45 minut.

Přetrénování při cvičení

Přetrénování se nemusí vyhnout ani Vám, a to v případě, pokud nesladíte dostatečný odpočinek a regeneraci spolu s tréninkovým cyklem. Pokud tělo příliš zatížíte, nebo pokud mu nedopřejete dostatečný odpočinek, můžete být přetrénování fyzicky, ale i psychicky. Jak poznat, jste-li přetrénováni: náhlý pokles výkonnosti, nespavost, bolest hlavy, deprese, ztráta chuti k jídlu, ztráta chuti ke cvičení, bolest svalů a kloubů, pocit vyčerpání, nedostatek energie, pokles imunity a další.

Důležitost pití během tréninku

Jakoukoliv fyzickou aktivitou, ne jinak je tomu u posilování, dochází k pocení a ztrátě tekutin v organismu. Je proto důležité během sportování doplňovat vhodné tekutiny, aby nedošlo k dehydrataci. Můžete volit obyčejnou vodu. Lepší je však tzv. iontový nápoj, nebo voda s rozpustným multivitaminem. Pijte mezi jednotlivými cviky, po malých dávkách. Většina fitness center má i bar, kde si právě můžete objednat příslušné pití, koupit výživové tyčinky, proteinový nápoj po cvičení apod.

Vhodná denní doba na cvičení

Každý z nás má svůj biorytmus. Někomu se lépe cvičí ráno, jinému odpoledne či k večeru. Optimální doba pro trénování je mezi 4 až 6 hodinou odpolední. Odpoledne má jedinec obecně větší sílu i lepší vytrvalost. Odpoledne je také nejlepší dobou, pokud chcete eliminovat případné zranění. Jste totiž nejbdělejší, Vaše tělesná teplota je nejvyšší, svaly jsou zahřáté, pružné. Rozhodnete-li se cvičit v pozdější dobu, tj. po sedmé hodině večerní, může se stát, že budete mít problémy s následným usínáním, protože Vaše tělo bude vybuzené energií.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id15941 (rodina-finance.cz#20447)


Přidat komentář