Výživový poradce a fitness trenér Praha

Stres, špatný životní styl a vysoké pracovní nároky. Nejen to ovlivňuje naši životosprávu, kterou často odbýváme. Lze ale s tím něco udělat. Zkuste si nechat poradit od výživového poradce, který vám řekne jak nejjednodušeji zkvalitnit svůj život.

Nový život vám bude chutnat

Doslova. Skladba potravin totiž ovlivňuje nejen naše trávení, ale i psychiku. Zdravější potraviny naše tělo nijak nezatěžují, naopak ho vyživují a vy se budete cítit skvěle. Pokud se denně odbýváte chudou snídaní, na oběd zobnete něco rychlého z fast foodu a večer si dopřáváte uzeniny, tak nejen, že se dopracováváte k závažným onemocněním, ale také se necítíte dobře. Pokud si ale stanovíte, co a kdy máte jíst a co je pro vás nejlepší, tak se hned budete cítit lépe a budete podávat lepší výkony. Nejlépe vám poradí zkušený výživový poradce.

Hledáte-li odborníka přes výživové poradenství a bydlíte v oblasti Prahy, máme pro Vás tip na odborníka, u kterého se můžete poptávat na služby týkající se:

  • sestavování jídelníčku na základě účinných metod

  • konzultace v oblasti výživového poradenství

  • osobního tréninku

Poradna výživy

Pokud chcete zlepšit svůj jídelniček a vyřešit nějaký problém, lze s vámi probrat případné stravovací návyky na základě několika poznatků. Budou vám proměřeny vaše parametry jako je zvážení, aby se zjistila celková hmotnost. Z toho se také rozebere hmotnost svaloviny a tuků, zjistí se vlastnosti bazálního metabolismu. Rozeberou se s vámi stravovací návyky, zjistíte, co děláte špatně a jak začít postupovat správně. Získáte týdenní jídelníček, který budete mít rozvržený na frekvence, množství a skladbu jídla a v kterou dobu budete jíst. Následně si na konzultacích sdělíte, jestli se cítíte lépe a co lze ještě zlepšit. Komplexně se můžete těšit na tyto typy procedur:

  • racionální výživa – nasazení správné životosprávy, která vás bude udržovat ve výborné formě
  • preventivní výživa – pokud máte třeba dědičné předpoklady, tak lze preventivně předcházet potenciálním komplikacím pomocí správného výběru potravin
  • výživa při onemocněních – jestli máte již zdravotní problém, tak lze jej doprovázet správnou stravou, která stav nezhorší, naopak jej může i vylepšit
  • redukční výživa nebo výživa pro zvýšení hmotnosti – velmi žádané téma, zejména redukce váhy, ovšem i zvýšení hmotnosti je možné, navíc se o něm tolik neví
  • herbální medicína – přírodní a uklidňující síla bylin a čajů

Osobní trenér

Až budete mít pohovor s osobním trenérem, tak si společně ujasníte, čeho chcete cvičením docílit,co je Vaší prioritou! Potřebujete zhubnout? Chcete nabrat svalovou hmotu? Necítíte se fit a potřebujete pohyb? Nebo vás bolí klouby a máte zkrácené svaly? To všechno jsou důvody, proč navštívit fitness a najít si osobního trenéra. Osobní trenér s Vámi nejprve probere Váš denní harmonogram a vaši životosprávu. Udělejte si tedy současný Váš seznam jídelníčku, usnadní vám to spolupráci. Mějte na paměti, že čím více o sobě řeknete, tím více informací bude mít trenér k dispozici při sestavování Vašeho individuálního tréninkového a stravovacího plánu,při navrhování doplňkových aktivit a regenerace!Při počátečním kontaktu vám trenér také změří určité parametry, podle kterých se pak budou sledovat Vaše výsledky. Pomocí tzv. bioimpedanční metody přístrojem Bodystat se měří tuk, aktivní tělesná hmota, tělesná voda, bazální metabolismus a metabolická potřeba při zvoleném stupni aktivity. Díky těmto složkám pak lze úspěšně kontrolovat, jak daný program probíhá a jak je účinný. V případě potřeby se tak program může ihned obměňovat. Někteří lidé se trápí vyšší váhou, ale třeba mají jen těžší kosti,větší procento vody v těle, což neznamená, že mají tolik tuku.

Přednášky na téma výživy

Témata se samozřejmě koncipují na téma zadavatele. Ten si může vybrat z několika námětů, kterými chce proškolit publikum. Jedním z nabízených témat může být vůbec charakteristika potravin, jak jejich složení ovlivňuje kvalitu našeho života a jaký mají vliv na náš organismus. Zjistíte, jaké jsou základní složky potravin (bílkoviny, tuky, sacharidy, minerální látky, vitamíny atd.) a jaký je jejich význam pro lidský organismus. Můžete se proškolit v oblasti různých onemocnění. Zjistíte, jakým potravinám se vyhnout, pokud máte diabetes, rakovinu, potíže se srdcem nebo trpíte depresemi. Naopak zjistíte, co vám ve stravě pomůže. Rovněž můžete zabrousit do oblasti technologie a zjistíte, jak se potraviny zpracovávají a jak jim tyto mechanismy prospívají, či ubližují. A také se dozvíte, jak vy sami máte manipulovat se stravou, abyste ji nezbavili příznivých látek nebo abyste nepřenášeli jednotlivé škodlivé látky například vlivem špatné hygieny či nevhodného skladování.

Něco o výživě

Víte, že více jak polovina našich zdravotních komplikací a obtíží je zapříčiněna špatnou životosprávou? To, co jíme má totiž v dnešní společnosti, kdy máme jídla dostatek, takřka fatální důsledky. Dobrou stravou můžeme předcházet nemocem a naopak špatným výběrem potravin si zaděláváme na problémy. Jedním ze špatných návyků jsou různá klišé. Například, že pokud nebudete jíst čokoládu, sladké a tučné, tak zaručeně zhubnete. Ne každému ale tyto rady sednou. Pokud vyřadíte ze svého jídelníčku sacharidy, tak ztratíte energii a na sport, jako doprovodný hubnoucí efekt, již nebudete mít chuť. Navíc tělo si začne ukládat zásoby, protože získá informaci, že asi dlouho nedostane tuto důležitou látku. Posléze, až znovu dostanete chutě na sladké, tak se vám organismus, jemně řečeno, rozjí a přijde onen známý jo-jo efekt.

Dalším nešvarem je příklad z jiné strany. Když chce někdo přibrat, tak si řekne, že stačí jíst tučné, protože po něm se zvyšuje hmotnost. Pokud máte ale slabší srdce, tak takováto životospráva pro vás může mít fatální následky. Jeslti nebudete vědět, jaký je váš zdravotní stav a co máte jíst, tak si zaděláváte na mnohem větší problémy, než je muší váha. Proto je dobré využít znalosti a rady výživového poradce.

Co o potravinách možná nevíte

Pokud připravujete jídlo, měli byste dodržovat základní hygienické návyky. To neznamená jen, že si umyjete před vařením ruce. Spousta lidí nedbá například na to, že když na prkýnku krájí syrové maso, tak následně na něm a stejným, neumytým nožem porcuje i zeleninu do salátu. Pokud chcete udržet v potravinách co nejvíce vitamínů, snižte dobu vaření na co nejkratší dobu a upravujte jídlo v páře. Proto také jídlo spíše vařte nebo dušte, než smažte, protože při smažení se uvolňují toxiny. Jeslti smažíte, tak opravdu jen s minimálním a dostatečným množstvím tuku. Je to z toho důvodu, aby ho nebylo moc a jídlo nebylo mastné a zároveň, aby se nepřipalobvalo. Vzniklé toxické látky pak vznikají hlavně u potravin s vyšším podílem živočišných bílkovin (maso nebo ryby). Nebojte se koření. Zjistěte si, jaká koření mají vliv na různé zdravotní faktory. A když jsme u koření – zbytečně nesolte. Jednak se ztrácí skvělá původní chuť pokrmu, a pak vás to také nutí hodně pít.

Jak se správně stravovat – základní pravidla

▪ jezte pravidelně 3 až 6 jídel denně v intervalech po 4 hodinách

▪ poslední jídlo si vezměte 3 až 4 hod před spaním

▪ nezapomínejte dobře posnídat

▪ jezte pomalu

▪ během jídla ani bezprostředně po něm nepijte

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id16063 (rodina-finance.cz#22441)


Přidat komentář