Tipy pro rychlejší usínání

Máte problémy s usínáním? Budíte se během noci často? Naučit se usnout rychle je možné, budete ale potřebovat trochu cviku. Následující článek by Vám měl s problémy se spaním pomoci a stejně tak Vás naučit rychleji usnout.

Lidé, kteří nemají problémy se spánkem a usínáním usnou během 20 – 30 minut. Pokud Vám usnutí trvá déle, máte se spánkem problémy. Největším problémem jsou přitom poruchy usínání. Pokud už jste vyzkoušeli všechny níže uvedené typy jak usnout a stále bez úspěchu.** **

Nesmíte se spaním spěchat

Jde pravděpodobně o největší chybu při usínání. Před spánkem si musíte oddechnout. Vaše mysl totiž potřebuje přejít z plně pracovního provozu do spánku postupně. Může se Vám potom stát, že nedokážete umlčet myšlenky. Mozek ještě není připraven k odpočinku, i když si to myslíte.

Rituál před spánkem

Rituál před spánkem může Vašemu mozku dopředu říct, že je čas na spaní. Rituálem můžete učinit jakoukoliv činnost, seriál v televizi, knížku, nebo také sprchu těsně před spaním. Pro Vaše tělo potom bude jednodušší usnout.

Postel je jen na spaní

Postel využívejte opravdu jen na spaní. Pokud jste zvyklí na posteli během dne ležet a dívat se na televizi, pracovat, nebo dokonce i jíst, přesuňte všechny své činnosti kromě spaní mimo postel. Sledování televize a práce nutí Váš mozek pracovat, ten si navykne na okolní prostředí a potom jej máte problémy před spaním vypnout. Postel má být jen na spaní, nic víc. Většina lidí dělá chybu právě v tomto bodě.

Zajistěte sobě i svým blízkým kvalitní a zdravý spánek!

Dnešní život je plný stresu. Proto je stále důležitější dobré obnovování energie. Dobrý spánek je potřebný pro naši fyzickou i psychickou pohodu.

Doporučujeme Vám navštívit internetové stránky www.centrumzdravehospanku.cz, nebo klikněte zde. CENTRUM ZDRAVÉHO SPÁNKU ® - je první a jediný řetězec specializovaného nábytku se zaměřením na zdravé spaní nového směru v ČR.

Obchod Vám nabízí široký výběr zdravotních matrací, postele, lamelové rošty, deky, přikrývky, sedací soupravy, skříně a veškerý nábytek pro ty, co chtějí slušně bydlet.

Centrum zdravého spánku ® – je Vaše jistota dobrého poradenství, servisu, výborné obsluhy a kvalitního výběru za přijatelné ceny!

Více informací naleznete na oficiálních stránkách www.centrumzdravehospanku.cz

Matrace TEMPUR®** -** Komfortní materiál vysoké technologické úrovně

Věříme, že zde vyberete jen to nejlepší pro sebe i své blízké, přejeme Vám příjemný nákup!

Namáhavá fyzická aktivita 3 hodiny před spánkem


Fyzická aktivita zvyšuje Vaši tělesnou teplotu a povzbuzuje Vaše tělo a tím pádem způsobuje problémy s usnutím. Snažte se vyhnout jakékoliv fyzické aktivitě nejméně 3 hodiny před spánkem. I když se říká, že večerní cvičení tělo unaví, na všechny to nefunguje.

Relaxační hudba

Výborně funguje relaxační hudba. Při relaxační hudbě se uvolníte a zklidníte.

Teplá koupel

Teplá koupel funguje skvěle. Jde o dobrý způsob jak se zbavit napětí. Zkuste si do koupele přidat uklidňující aromatické oleje. Vaše tělo bude připraveno na spánek díky tomu, že teplá koupel nepatrně zvýší Vaši tělesnou teplotu a poté ji sníží, což je ideální stav pro bezproblémové usnutí.

Tma

Vaše ložnice by měla být co nejtmavší. Vašemu tělu by měla jednoznačně říkat, že jde o pokoj na spaní. Nedostatek světla totiž zvyšuje produkci hormonu melatoninu. Pokud není možné Vaši ložnici dokonale zatemnit, dobře může fungovat také maska na oči.

Jezte minimálně 2 hodiny před spánkem

Pokud je Váš žaludek plný, nebo ještě stále tráví těžké jídlo z večeře, je velmi těžké usnout. Snažte se k večeři jíst něco lehkého a nikdy nejezte méně než 2 hodiny před spánkem.

V létě  spěte při otevřeném okně

Pokud je to bezpečné a Vaše ložnice je například v patře, spěte v létě při otevřeném okně. Čerstvý vzduch dělá divy.

Lidé s problémy se spaním by se měli vyhýbat:

  • Kofeinu, tabáku, alkoholu, cukru ale i práškům na spaní.

Kofein stimuluje autonomní nervový systém. Tabákový kouř narušuje biochemickou rovnováhu těla. I když alkohol může pomoci usnout, dlouhodobě narušuje spánek a zhoršuje jeho kvalitu. Cukr působí jako stimulant pro metabolické procesy. Prášky na psaní narušují normální spánek. I když Vám jeden může pomoci usnout, stejně jako alkohol, prášky na spaní dlouhodobě problémy se spaním zvyšují.

Převalujete se v posteli déle než 30 minut?

Pokud ano, nemá cenu se dále o spánek pokoušet. Nehleďte na hodinu a vstaňte. Věnujte se chvíli nějaké nudné nebo ubíjející činnosti. Můžete si například přeorganizovat pracovní stůl, nebo naskládat prádlo do pračky. Jakmile ucítíte únavu, vraťte se do postele. Bude se Vám usínat lépe.

Nemyslete na zítřek

Pokud nemůžete usnout, protože myslíte na zítřek, zkuste si vedle postele položit poznámkový blok a tužku. Jakmile Vás napadne něco ohledně zítřka, zapište si to. Váš mozek to tak může pustit z hlavy, a Vy můžete klidně spát.

Nepočítejte ovečky!

Počítáním oveček stimulujete mozek, místo toho abyste se uklidnili. Počítání oveček Vám v usnutí nepomůže.

Odneste budík do druhé místnosti

Možná si to neuvědomujete, ale Vašemu spánku může bránit také tikání budíku či hodin. Pokud budík na ráno potřebujete, nastavte si ho například na mobilu, nebo si kupte budík elektrický, který netiká.

Neměňte čas spánku

Naučte se chodit spát přibližně ve stejnou dobu. Tělo si na čas navykne a pokud neustále dobu spánku měníte, můžete si způsobit problémy s usínáním.

Udělejte si postel co nejpohodlnější

Někomu vyhovuje měkká matrace, někomu tvrdší. Někdo spí na dvou polštářích, někdo preferuje spánek bez polštáře. Stejně je to s přikrývkou, někdo spí zakrytý až po uši, někdo se nezakryje vůbec. Zavřete oči a představte si ideální postel, ve které by se Vám krásně spalo. Potom si svou představu splňte.

  • Se spánkem a usínáním má problém stále více lidí. Hlavním důvodem je uspěchaná doba a nedostatek času na relaxaci, ale také nadbytečný příjem kofeinu a alkoholu.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id16003 (rodina-finance.cz#21406)


Přidat komentář