Lucidní snění - zdravé spaní

Co Vám říká pojem lucidní snění? Pojďme se společně odpoutat od reality a vstoupit do fantazie. Může nám tato technika přinést něco užitečného a jak ji využít v běžném životě. Zkusíte s námi experimentovat nebo jste skeptičtí a nevěříte?

Co to je Lucidní snění?

Lucidita je vlastně jasnost vědomí. Tedy můžeme říci, že jde vlastně o vědomé snění. Mnoho lidí má pocit, že se mu nikdy nic nezdá, realita je spíše taková, že svůj sen ihned po procitnutí zapomenou. Jiní lidé si své sny pamatují jen útržkovitě a někteří si je vybaví do nejmenších detailů.

Co pro zdravý spánek

Ovčí rouno, přírodní materiál pro zdravý spánek. Spánkem strávíme třetinu života. Je klíčový pro zdraví. Z jeho nekvality, dokonce i z jeho dlouhodobého nedostatku, vznikají nepříjemné nemoci těla i duše. Zdravé spaní je alfou a omegou našeho štěstí. Bez nadsázky můžeme ovčí rouno označit jako materiál budoucnosti zdravého spaní. V zimě hřeje, v létě chladí, udržuje přiměřenou teplotu lidského těla během spánku. Ovšem největší předností ovčího rouna je schopnost akumulace suchého tepla - termoterapie je osvědčená metoda odstranění revmatických obtíží. Ovčí rouno se osvědčilo i jako přírodní materiál pro alergiky. Nakupujte kvalitní deky na www.ovcirouno-polstare-prikryvky.cz


Vědecký výzkum

Přední světový vědec Stephen LaBerge zabývající se bdělým – lucidním sněním shrnuje deset let výzkumů v Centru pro výzkum spánku na Stanfordově univerzitě ve své knize = Lucidní snění. LaBerge zde dokazuje, že vědomé a svobodné jednání ve snu je skutečně možné.

Mnoho psychologů dnes vyzdvihuje vědu lucidního snění jako nejvýznamnější pokrok ve výzkumu snů od dob Sigmunda Freuda, jenž považoval sen za „královskou cestu do nevědomé mysli“. Kniha nabízí nejen inspiraci, ale i rady a techniky, jak se stát lucidním snícím a jak tento stav prakticky využít pro osobní růst, zvýšení sebevědomí, podporu duševního i tělesného zdraví a k usnadnění řešení tvůrčích problémů.

Vlastní scénář

Při lucidním snění si člověk v průběhu snu uvědomujeme, že jsme ve snu. Jsou známy případy, jako skoky ze skály a let přírodou jako pták. Potápění jako vodní živočich bez potápěčských přístrojů. Opojné okamžiky muže s krásnou ženou....Svět je v tuto chvíli tak reálný, jak si člověk přeje a s plným vědomím si situaci můžeme přikrášlovat a rozhodovat o scénáři dalšího dění.

Metrix

Člověk v tuto chvíli není jen pouhým divákem svého snu, ale režisérem „vlastní reality show“. Jaké to má výhody? Všechno po čem toužíte se může stát, navíc přesně tak jak si přejete. Nic se Vám nemůže stát a i v případě smrti se na vlastní přání probudíte doma ve vlastní posteli. Jedná se o jakýsi „metrix“ v naší hlavě – použijeme-li přirovnání k filmu.

Výhody nebo co z toho?

Má-li člověk v životě z něčeho strach, má možnost si tuto fobii v lucidním snění odbourat. Cítit se lépe a pokud jej trápí noční můry, může se jich zbavit. Zlepšit si náladu z reálného života a odstranit negativní rozpoložení mysli. Lucidní snění nám může poskytnou inspiraci, jak řešit některé situace i v reálném životě. Lidé si v lucidních snech představují své veřejné vystoupení, obtížný rozhovor, řešení složitého problému, umělecké představení nebo sportovní výkon atd.

Fáze spánku REM

Nejsou na místě obavy ze závislosti na lucidní snění i když je tak vzrušující a příjemné, nelze prospat celý život! Tato doba je totiž omezena fází REM. U dospělého člověka představuje REM fáze asi 90-120 minut, tedy asi 20-25% doby spánku. Srdeční rytmus a dýchání jsou méně pravidelné než u ostatních fází spánku. Je charakterizovaná rychlými pohyby očí a nízko úrovňovou svalovou aktivitou.

Během typického spánku vstoupí spící člověk do této fáze v průměru pětkrát a doba, po kterou v ní zůstane je jen několik minut. Během této fáze je spánek lehčí - spící je více náchylný k probuzení a někdy může dojít ke krátkému nabytí vědomí a okamžitému opětovnému usnutí. Věří se, že většina snů, které si subjekt podrobně a živě pamatuje, probíhá právě v této fázi spánku.

Lze se tomuto snění naučit?

Jak poznáme, ve spánku že sníme? Jak poznáme, že si uvědomujeme sen, ve kterém se právě ocitáte? O tom si povíme později. Existují kursy, kde Vás této technice naučí. pro začátek by jste ihned po probuzení – pokud si pamatujete alespoň útržek snu, měli sáhnout po papíru a tužce a napsat si jej.

Za pár minut se Vám sen rozplyne, ale s touto pomůckou ne. Lucidního snění lze dosáhnout velice hlubokým uvolněním a dále zklidněním své mysli. Doporučuje se poloha na zádech, nebo poloha, ve které je člověk zvyklý usínat. Podmínkou je také klid a příjemné prostředí.

Základní pravidla

  • Lucidní snění je schopnost, kterou si můžete rozvíjet stejně jako když se učíte nový jazyk. Někdo má přirozený talent k dosažení lucidity, přesto i on může mít užitek z instrukcí a cvičení v jeho lucidních snech. Mnohem více lidí zažívá luciditu vzácně jako spontánní případ, ale potřebují trénink, aby si ji mohli vyvolat vědomě. Nejlepším předpokladem k úspěchu v lucidním snění je schopnost zapamatovat si sen. Toto je schopnost, kterou lze rozvinout. Speciálními technikami, zlepšíte kvalitu i kvantitu snové vzpomínky, což se odrazí na schopnosti lucidně snít.
  • Techniky vyvolávající lucidní snění se soustřeďují na záměr a přípravu mysli. Skládají se ze starých Tibetských cvičení a moderních metod vyvinutých výzkumníků snění. Zkoušejte následující techniky a nebojte se použít vlastní varianty. Experimentujte, pozorujte a vytrvejte, lucidní snění je jednodušší než si zřejmě myslíte. Soustřeďte se na svůj záměr.
  • Když usínáte, soustřeďte se svou mysl na záměr připomenout si rozpoznání, že sníte. Říkejte si " Příště až budu snít, uvědomím si že sním.", opakovaně jako mantru. Reálný úmysl převeďte na slova a soustřeďte se na myšlenku samotnou. Pokud zjistíte, že myslíte na něco jiného nechejte to odejít a vraťte se ke svému záměru.
  • Zkuste si zvyknout častěji sebe ptát, zdali je to sen. Většinou stačí 5 - 10 krát denně. Čím častěji tím lépe. Stane se to zvykem a pak si začnete ptát i během snů. Když sebe zeptáte na tuto otázku, tak neodpovídejte hned "Jistě, že nespím.", jinak to budete dělat stejně i během snů. Ohlédněte, je to vše reálné? Jaké máte pocity, cítíte své tělo? Ve snu ho obvykle necítíte.

Jak poznáte že sníte?

Někdy se Vám stane, že si uvědomíte vlastní sen, až když se stane něco v normálním životě nereálného. Testík pro kontrolu může být například – napište nějaký text a několikrát se na něj podívejte, z pravidla se text změní. Hodinky ukazují jiný čas, když se na ně podíváte několikrát po sobě.

Máte-li ve svém snu po ruce nějakou knihu, můžete zkusit obdobný test. Stačí jen dvakrát po sobě přečíst libovolný odstavec. V případě snu nebude následně čtená pasáž zcela shodná s předchozí verzí. Možná ji dokonce na dané stránce už ani nenaleznete. Tato metoda je údajně ještě více efektivní než pokus s hodinkami, v praxi je však obvykle obtížné poblíž nějakou knihu najít.

Po tomto testu víte s jistotou, že sníte a můžete si to naplno užit – jako děti, fantazii se meze nekladou.

Realita nebo ne?

Nezdá se Vám to reálné? Nic nedáte za vyzkoušení a možná budete překvapeni. Proto přejeme pro případné úspěšné snílky – dobrou noc a krásné sny!

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id15955 (rodina-finance.cz#20536)


Přidat komentář