Kvalitní šampony a přípravky na vlasy

Péče o vlasy je podmíněna i ročním obdobím. Na jaře a na podzim jsou vlasy celkově méně vystavovány nepříznivým vlivům, ovšem zátěž bude představovat léto a zima. V této době je třeba vlasům poskytnout zvláštní péči.

Zvýšená péče o vlasy v létě a v zimě

Péče o vlasy je podmíněna i ročním obdobím. Na jaře a na podzim jsou vlasy celkově méně vystavovány nepříznivým vlivům, ovšem zátěž bude představovat léto a zima. V této době je třeba vlasům poskytnout zvláštní péči.

V létě budou vaše vystaveny poškozovány slunečními paprsky, chlorovanou a mořskou  vodou a nedostávají potřebnou dávku hydratace. Sluneční paprsky působí podobně jako fény a žehličky a v létě se už vůbec nedoporučují používat. Co takhle nechat vlasy přirozeně uschnout?

Co se týká vysoušečů, nejméně škodlivé jsou tzv. ionizační fény, které neubírají vlasům tolik hydratace. Existují také fény s kondicionérem.

V sortimentu jednotlivých kosmetických značek najdeme nabídku produktů určených konkrétně na zimu a na léto.

V létě je určitě nezbytností vlasová kosmetika s UV filtrem. Lze si zakoupit také speciální očistné šampony, které mají za úkol odstraňovat nečistoty a toxiny (třeba po koupání v chlorované vodě, ale i po namáhavém dni).

V létě trpí vlasy nedostatkem hydratace, takže jsou na místě vlasové kúry, masky a zábaly.

V zimě na vlasy negativně působí mráz, nedostatek slunce, ale trápí nás i zelektrizované vlasy od svetrů, pod čepicí se nám vlasy více mastí aj. I zde je na místě speciální vlasová kosmetika.

Vyznáte se ve složení šamponů a přípravků na vlasy?

Je pro vás složení vlasového šamponu velkou neznámou? Víte, co znamenají složky v šamponech a kosmetických přípravcích na vlasy? Pokud ne, zde je malá „lekce“:

Betain

Jedná se o přírodní rostlinnou složku. Zabraňuje, aby se vlasy vysoušely a dodává jim ten správný lesk. Je obsažena třeba v cukrové řepě.

Ceramidy

Jsou přirozeně obsaženy ve vlasových buňkách. Ceramidy, obsažené ve vlasové kosmetice, zajišťují ochranu vlasů, sílu, odolnost, objem, lesk a soudržnost buněk vlasového vlákna.

Climbazol

Působí zejména proti lupům.

Dimethiconol

Zajišťuje uhlazení a lesk vlasu po celé jeho délce. Brání krepatění a tím pádem i poškození vlasů při česání.

Keratin

Jedná se o přírodní bílkovinu. Vylepšuje strukturu vlasů, uhlazuje povrch vlasů a regeneruje. Díky keratinu jsou vlasy oživené, hladké, lesklé a pružné.

Koenzym Q10

Tato látka podobná vitaminům má antioxidační účinek, bojuje proti stárnutí vlasů a zlepšuje oběh krve v okolí růstu vlasů.

Kolagen

Regeneruje poškozenou strukturu vlasu, hydratuje a vyživuje vlas.

Lipidy

Vlas změkčují, chrání a posilují.

L – cystein

Tato aminokyselina zastává funkci antioxidantu a pomáhá zejména při poškozených vlasech. Obnovuje vlasy a tvorbu vlasové struktury.

Avokádový olej

Je složen z lecitinu, vitaminu A, provitaminu D. Lehce proniká do vlasové pokožky, vlasy regeneruje a posiluje.

Jojobový olej

Chrání vlasovou pokožku před škodlivými vlivy prostředí, vlasy posiluje a dodává jim lesk.

Lopuchový olej

Dodává pevnost vlasovým kořínkům, představuje ochranu vlasů před vypadáváním, podporuje růst vlasů, bojuje proti lupům.

Ricinový olej

Vyživuje pokožku, podporuje růst vlasů, dodává vlasům lesk.

Silikonový olej

Skládá se z více důležitých látek pro péči o vlasy. Uhlazuje vlas, dodává lesk, usnadňuje rozčesávání, má dobrý vliv na vlasovou pokožku.

Tea – tree olej

Přispívá k optimálnímu pH vlasové pokožky.

Panthenol, Provitamin B

Účinky: hydratace, vlhkost, posilnění, lesk.

Polysacharidy

Hydratují vlas.

Glykosidy

Jsou přirozeným produktem našeho organismu k zajištění výživy vlasů. Přípravky s obsahem glykosidů se dostávají do vlasových kořínků a posilují je.

Ženšen

Vyživuje, obnovuje vlasové cibulky, podporuje růst vlasů.

Proteiny

Jsou přirozenou součástí vlasu. Proteiny, obsažené v šamponech, vlasy posilují, regenerují, bojují proti kyselým antioxidantům, posilují vlasovou pokožku.

Rozmarýn

Účinky: tonizace vlasové pokožky, udržování optimální vlhkosti.

Výtažek z aloe

Vyživuje vlasovou pokožku i vlasy, chrání strukturu vlasu a pružnost - zejména při fénování a vystavení slunečním paprskům.

Výtažek z juky

Posiluje a chrání vlasové kořínky.

Výtažek z mořských řas

Účinky: síla, objem, posilnění, zpevnění.

Výtažek ze sóji

Předchází lupům a posiluje růst vlasů.

Ovocný vosk

Na vlasech vytváří ochrannou vrstvu.

 

Jaké minerály vlasy potřebují?

Draslík

Najdeme ho například v čerstvé zelenině a ovoci (bramborách, banánech, meruňkách, pomerančích,…), masu, drůbeži, mléku a v jogurtech.

Hořčík

Pakliže chcete svému tělu dodat hořčík, jezte zrna, ořechy, luštěniny, zeleninu s tmavými listy, korýše a měkkýše.

Chrom

Je obsažen zejména v celozrnných obilovinách, bramborách, švestkách, arašídovém máslu, pivovarských kvasnicích a v plodech moře.

Jód

Na jód jsou bohaté ryby, řasy, jodová sůl, česnek.

Křemík

Křemík najdeme v mořských plodech, rýži, sojových bobech, nebo v zelených druzích zeleniny.

Mangan

Mangan je obsažen například v obilninách, hrášku, olivách, borůvkách, špenátu a ořechách.

Měď

Tento minerál je v játrech, korýších, v zelených druzích zeleniny, zrnech, ořechách, vejcích, kuřecím masu.

Selen

Najdeme ho v mořských plodech, masu, drůbeži, ovesných vločkách, hnědé rýži.

Síra

Dopřejte si cibuli, česnek, maso, vejce, chřest, mořské plody, mléčné výrobky.

Vápník

Základním zdrojem jsou mléčné výrobky (například mléko, tvaroh, sýr), dále třeba losos, brokolice, mandle.

Zinek

Konzumujte hovězí a vepřové maso, drůbež, játra, vejce, plody moře (zejména ústřice), sýry, ořechy, fazole, pšeničné klíčky.

Železo

Železo najdeme v jehněčím a hovězím masu, játrech, mořských plodech, fazoli, hrachu, listové zelenině, sušeném ovoci, v pivovarských kvasnicích, pšeničných otrubách aj.

 

Jaké vitaminy vlasy potřebují?

  • Vitamin A (retinol)

Je obsažen v petrželi, meruňkách, broskvích, rybách, masu, mléku, brokolici, mrkvi, špenátu atd.

  • Vitaminy skupiny B:

B3 (niacin): listová zelenina, houby, arašídy, ořechy, fazole, slunečnicová semínka, obiloviny, krůtí maso, ryby, pivovarské kvasnice,…

B5 (kyselina pantotenová): tmavé maso, obiloviny, pivovarské kvasnice, vaječné žloutky, zelenina, ryby aj.

B6, tj. 3 vitaminy - pyridoxin, pyridoxal a pyridoxamin: vaječné žloutky, kvasnice, obiloviny, játra, ryby, drůbež aj.

B8 (cholin): citrusové druhy ovoce, kvasnice, zrna, mořské plody, ryby, luštěniny, ořechy, jablka, otruby, červená řepa,…

B12 (kobalamin): maso, vnitřnosti, mléko, vejce, mořské řasy, mandle, houby, sója aj.

  • Vitamin C

Zdrojem je třeba citrusové ovoce, kiwi, ananas, rajčata, jahody, zelenina, brambory, zelený pepř.

  • Vitamin E

Najdeme ho v oříšcích, rostlinném oleji, sojových bobech, listové zelenině, sušených fazolích aj.

  • Vitamin H (biotin)

Zdrojem jsou žloutky, kvasnice, rýže, mléko, sója aj.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id15978 (rodina-finance.cz#20896)


Přidat komentář