Cviky proti bolestem zad

Bolesti zad jsou hned po nachlazení a chřipce nejčastějším důvodem k návštěvě lékaře. Podle statistik až osmdesát procent lidí trpí bolestí zad. Přitom právě těmto bolestem jde velmi snadno předejít.

Když bolí záda

Pokud vás intenzivně** bolí záda**, tak rozhodně vyhledejte lékaře. Ten zjistí příčinu a pak je již vcelku jednoduché postupovat dále. Jde o to, že bolest zad může být v důsledku nevhodné zátěže, nachlazení, špatného postoje i sezení, anebo takzvaného ústřelu, kdy může dojít až k dráždění nervu nebo dokonce k ochrnutí zásluhou tlaku na nerv. Zde je nutné vše řešit lékařskou cestou. Někdy nezbývá než operovat postiženou část zad a pak dlouhodobě rehabilitovat.

Cvičení pro zdravá záda

Pokud se chcete nemocem zad vyhnout, musíte být** aktivní a dodržovat určité zásady**. Základem je správné sezení, stání i chůze. Pak také odpočinek na kvalitní matraci. A zapomenout nelze ani na aktivní pohyb. Vybrat si můžete z mnoha druhů cvičení. K těm základním patří** pilates, jóga, plavání, cvičení s fitbaslly, overbally a na bossu**. Pokud již začnou problémy s páteří, které jsou však pouze zásluhou uvolněného svalstva a špatného postoje můžete vyzkoušet SM cvičení, což je vlastně funkční stabilizace a mobilizace páteře. Vynikající na zpevnění zad je i novinka Power Plate, která při správné technice zvýší funkčnost hlubokého stabilizačního systému páteře. Zde byste však měli cvičit vždy s trenérem. Pomoci si však můžete i cvičením doma. Je však nutné cvičit intenzivně, správně a pravidelně. Jen tak vás čeká úspěch v podobě** pevných a zdravých zad**.

Cviky proti bolestem zad

Uváděné cviky vám pomohou uvolnit a protáhnout záda, hrudní koš a posílit břišní i zádové svalstvo.

Pro uvolnění zad si lehněte na podložku, ruce natáhněte vodorovně za hlavu a celé tělo propněte. V této pozici setrvejte minutu, pak se uvolněte a opět se propněte. Opakujte asi desetkrát.

Druhý cvik se provádí na všech čtyřech. Zaujměte pozici na všech čtyřech a budete cvičit s protilehlými končetinami. Nepatrně pokrčte lokty a s výdechem zvedněte pravou ruku a levou nohu a propněte je do vodorovné polohy. Mělo by to být tak, jakoby vaším tělem procházel napnutý provázek. Nyní se nadechněte, chvíli setrvejte v pozici a s výdechem se vraťte do základní pozice. Opakujete opět se stejnými končetinami. Pak končetiny vyměňte. Celkem cvik opakujte pětkrát na každé straně.

Třetí cvik připomíná prkno. Klekněte si a z kleku se na všech čtyřech přeneste na předloktí a ruce spojte před sebou. Základní poloha vypadá tedy tak, že jste opřeni o předloktí, ruce máte spojené, stojíte na špičkách a celé tělo je vodorovně s podlahou jako by jím opět procházel napnutý provázek. Nyní s výdechem střídavě propínejte nohy až do propnutého kolena, ale prsty nohou směřují k zemi. Snažíte se je jakoby přitáhnout k sobě. S nádechem se vraťte do základní pozice. Opět opakujte desetkrát.

Čtvrtý cvik vychází opět z polohy prkna. S výdechem opět zanožte, ale prsty směřují tentokrát ven. Propněte celou nohu a setrvejte po dobu jednoho dechu. Pak nohu vraťte do výchozí polohy. Stejný cvik proveďte i s druhou nohou. Opakujte pětkrát na každé straně.

Břišní a zádové svalstvo

Pokud chcete mít zdravá záda, tak podmínkou je mít i silné břišní a zádové svalstvo.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id16138 (rodina-finance.cz#23309)


Přidat komentář