Analýza složení těla - životní styl InBody230

Rádi byste znali přesnou diagnostiku složení Vašeho těla? Díky přesnému vyhodnocení analýzy, budete vědět, jaký máte podíl a hmotnost tukové tkáně, svalové tkáně, vody v jednotlivých částech Vašeho těla aj. A co se životním stylem, jak ho nejlépe upravit?

Diagnostický přístroj těla InBody230

Jedinečný diagnostický přístroj těla InBody 230 je Vaším pomocníkem i rádcem v jednom.

Můžete očekávat:

  • zanalyzuje svalovinu, tuk, vodu, útrobní tuk, minerály v kostech
  • rychlou analýzu diagnostiky těla, a to do 35 sekund
  • přehledný lístek s podrobnými výsledky všech měření, a to podle jednotlivých částí těla
  • užitečné poradenství

Změření diagnostickým přístrojem těla InBody230 se Vám určitě vyplatí, zjistíte jak jste na tom po zdravotní stránce, co Vašemu tělu chybí popřípadě čeho má nadbytek. Tento přístroj Vám pomůže zjitsit i ty nejskrytější problémy Vašeho těla a pomocí InBody230 Vaše problémy můžete potom začít řešit.

Co Vám řekne diagnostický lístek InBody230

  • Složení těla
  • Rozložení tukové tkáně
  • Rozložení netukové tkáně
  • Hodnocení tukové a svalové tkáně
  • Určení stupně obezity
  • Kolik kalorií Vaše tělo spotřebuje za 30 minut při různém pohybu, například: procházení, stolním tenisu, posilování, fotbalu, skákání na laně, badmintonu, aerobiku, dřepech, plavání, jízdě na kole, tenisu aj.
  • Spočítá doporučený denní příjem kalorií

Výsledky je vhodné předložit Vašemu trenérovi nebo osobnímu poradci, který Vám pomůže sestavit vhodný tréninkový plán i jídelníček. Dle naměřených výsledků lze snadno zjistit, zda pro Vás bude vhodný silový trénink, cviky pro zpevnění těla, či aerobní aktivity.

Co diagnostikuje přístroj InBody230

InBody dokáže přesně a rychle určit:

  • podíl a hmotnost svalové tkáně v jednotlivých částech těla,
  • podíl a hmotnost tukové tkáně v jednotlivých částech těla,
  • podíl a hmotnost vody, tuků, svalů v jednotlivých částech těla,
  • obezitu,
  • výpočet BMI, WHR, PBF, BMR

Určení obezity přístrojem InBody230

Přístroj Vás zváží a z Vámi zadané výšky, věku i pohlaví vypočte:

  • BMI - kdy jeho hodnota ukazuje, zda je Vaše hmotnost přiměřená k výšce Vašeho těla i věku
  • WHR - poměr objemu boků a pasu
  • BMR - minimální kalorickou potřebu Vašeho těla
  • PBF - procento množství Vašeho celkového tuku

Dozvíte se také, kolik kilogramů z Vaší celkové hmotnosti tvoří svalová tkáň, kolik kilogramů tvoří tuková tkáň a v neposlední řadě, jakou hmotnost Vašeho těla tvoří voda.

Získáte i důležitou informaci o tom, jakým množstvím v kilogramech tuku a svalů jsou tvořeny jednotlivé části Vašeho těla.

Složení lidského těla

  • Plocha lidského těla je 1,5 až 2m2. Lidská kůže váží kolem 4 kg. Pokožka lidského těla se mění v průměru každých 120 dnů, tj. 3x za rok.
  • Na těle má každý z nás kolem 3 milionů potních žláz, které během života vyprodukují až 14 000 l tekutiny.
  • Lidské tělo je převážně složeno z vody, a to činí až 70%, dále 40% hmotnosti tvoří svaly, 15% hmotnosti tvoří kosti, 16% hmotnosti tvoří kůže, 2% hmotnosti připadá na mozek. Lidské tělo je dále tvořeno minerálními látkami, proteiny a tukem. Veškeré tyto složky utváří jeden harmonický celek, který tvoří celkovou hmotnost těla.

Tuk v lidském těle

  • Tuková tkáň představuje důležitou energetickou zásobárnu. Zásoby tuku se spalují za účelem dodávky energie, nemůžeme tedy bohužel odbourat tukové polštáře jen na některých zvolených místech.
  • Normální rozsah tukové tkáně u mužů se pohybuje kolem deseti až dvaceti procent. Ženy mají fyziologicky vyšší podíl tuku, a to od osmnácti do dvaceti osmi procent. S věkem však podíl tuku, jak u mužů, tak u žen stoupá.
  • Upřesňující rozložení tělesného tuku: méně rizikoví jsou muži s pasem do 102 cm a ženy s pasem do 88 cm.

Vlastnosti tuku v lidském těle

  • Ochrana vnitřních orgánů těla
  • Tepelná izolace
  • je zdrojem esenciálních mastných kyselin, které si naše tělo nedokáže samo vytvářet.
  • Dále, kdybychom neměli tuk, naše tělo by po odbourání glukózy z krve začalo využívat bílkoviny potřebné k budování těla.

Vysvětlení zkratek BMI, WHR, PBF, BMR

  • BMI - body mass index

Jedná se o index tělesné hmotnosti. Indexové číslo je vypočítané z poměru tělesné výšky, hmotnosti a věku. Provedení výpočtu: váha v kilogramech děleno výška v centimetrech.

BMI index je určen pouze pro běžnou populaci a nikoliv pro sportovce a nadšence intenzivně se zabývající silovými sporty. BMI index je nepoužitelný pro děti, těhotné a kojící ženy, pro kulturisty apod.

Nejzdravější pro dlouhý a zdravý život je udržování váhy mezi hodnotou BMI 22 až 24. Osoby, jejichž BMI má hodnotu pod 18,5, trpí pravděpodobně podvýživou. Hodnota BMI nad 25 ukazuje na nadváhu, nad 30 pak na obezitu. Z hlediska kategorizace váhových skupin, patří  BMI** ** mezi nejlepší parametry. Proto je také stále využíván ve všech studiích zaměřených na rizika určitých chorob i v ordinacích lékařů.

BMI pod 19 - podváha

BMI do 25 - ideální váha

BMI do 30 - mírná nadváha, tj. obezita prvního stupně

BMI do 40 - závažná nadváha, tj. obezita druhého stupně

BMI nad 40 - těžká nadváha, tj. obezita třetího stupně

 

  • WHR

Jedná se o hodnotu, která udává poměr obvodu mezi bokem a pasem. Rozeznáváme 2 typy distribuce tuku: androidní*** *** (mužský, centrální) a **gynoidní*** *** (ženský, periferní). U prvního typu dochází k ukládání tuku v **abdominální (břišní) oblasti, u druhého pak v oblasti gluteofemorální (oblast hýždí a stehen). Androidní typ obezity je rizikovým faktorem arterosklerózy a dalších onemocnění, zatímco gynoidní typ, který se uvolňuje pomaleji, je zdravotně méně nepříznivý a u žen po těhotenství se ho tvoří velká zásoba, což u nich často způsobuje růst spodních partií, který je často vnímán negativně, i když ze zdravotního hlediska není závažný. U žen po klimakteriu dochází k hromadění tuku v abdominální oblasti.

Obvod pasu se měří buď v oblasti pupíku a obvod boků se měří v jejich nejširším místě. WHR se často využívá ke zjištění břišní obezity společně s obvodem pasu. U mužů určuje břišní obezitu hodnota nad 0,9, zatím co u žen je to hodnota nad 0,85. Provedení výpočtu: obvod pasu v centimetrech děleno obvod boků v centimetrech.

WHR pod 0,75 u žen - spíše periferní

WHR do 0,80 u žen - vyrovnaná

WHR do 0,85 u žen - spíše centrální

WHR nad 0,85 u žen - centrální riziková

WHR pod 0,85 u mužů - spíše periferní

WHR do 0,90 u mužů - vyrovnaná

WHR do 0,95 u mužů - spíše centrální

WHR nad 0,95 u mužů - centrální riziková

  • PBF

Jedná se o hodnotu procenta tělesného tuku: množství Vašeho celkového tuku - podkožního i meziorgánového v procentech.

  • BMR

Jedná se o minimální kalorickou potřebu těla. Množství energie v kaloriích, které Vaše tělo potřebuje každých 24 hodin pro pouhé zajištění základních životních funkcí jako je dýchání nebo oběh krve. Hodnota bazálního metabolismu u zdravého člověka tvoří kolem 70% celkové energetické potřeby a stoupá s množstvím svalové tkáně.

Tipy, jak upravit životní styl

Efektivní zacházení s tuky - stravovací návyky

Vhodné stravovací návyky mají až 70% vliv na redukci tuku.

  • Jezte dostatek celozrnných produktů.
  • Dbejte na zvýšený přísun čerstvého ovoce a zeleniny.
  • Nezapomínejte na důležité rozpustné vlákniny: cereálie, rýže, luštěniny.
  • Upřednostňujte libové maso: kuřecí, rybí.
  • Jezte odtučněné mléčné výrobky.
  • Nahraďte nasycené živočišné tuky nenasycenými tuky, například: olivový olej, bodlákový olej.
  • Co nejvíce omezte smažené potraviny (řízky, hranolky, smažený sýr aj.), sladkosti (čokoláda, oplatky aj.) a výrobky z bílé mouky (koláče, buchty, zákusky).

Efektivní zacházení s tuky - sport

Pohybová aktivita má až 30% vliv na redukci tuku.

  • Cíleně zredukujete tuky převážně aerobními aktivitami, tj. za přítomnosti kyslíku, který umožňuje spalování tuků. Minimální doba, kterou byste se měli aerobnímu tréninku věnovat, je 45 minut, alespoň 3x týdně. Pro spalování tuků je důležité tzv. aerobní pásmo, kdy po 20-30 minutách aerobní aktivity Vaše tělo začíná získávat energii z tukových zásob.
  • Aerobní aktivity Vám pomohou v boji s nadváhou, pomohou zvýšit kondici, psychickou odolnost, přinášejí radost z pohybu.
  • Aerobní aktivity: spinning, aerobik, rychlá chůze, jízda na kolečkových bruslích, běžecké lyžování, běh.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id15966 (rodina-finance.cz#20679)


Přidat komentář