Průvodce sportovní výživou

Ať už je Váš cíl shodit nějaké to kilo, zpevnit boky, být rychlejší, silnější nebo mít větší svaly, je potřeba vědět, že nestačí pouze trénovat, ale také správně a dobře jíst.

Stravování při sportu

Cvičení, posilování, kolektivní a vytrvalostní sporty. Provozování jakékoliv sportovní aktivity na určitém stupni klade na lidské tělo  požadavky z hlediska doplňování látek potřebných pro správné fungování těla při těchto aktivitách. Při sportu se najednou snažíte dosáhnout lepšího výkonu, snížit tělesný tuk, nabrat svalovou hmotu, sílu, rychlost - chcete ze svého těla prostě dostat to nejlepší. Mimo kvalitního tréninku je také důležité se zamyslet nad kvalitní suplementací a správnou výživou, která Vás posune ve Vašich sportovních výkonech zase o něco dále.

Proč se nad stravou zamyslet?

  1. Při aktivní sportovním životě spálíte více kalorií. Z toho důvodu musíte tělu zase něco vrátit zpět, proto bude vaše strava ve větším objemu, než u nesportující populace.
  2. Po každém sportovním výkonu potřebuje Vaše tělo regenerovat. Ať už se jedná o silový nebo vytrvalostní sport, vždy dochází k mikroskopickému poškození svalů, kloubů a jiných pojivových tkání. Vhodná strava umožní Vašemu tělu regenerovat,  v opačném případě hrozí větší riziko zranění.
  3. Skoro u všech sportů je potřeba mít kvalitní svalovou hmotu, díky níž dosáhnete adekvátní fyzické výkonosti.
  4. Dlouhodobým provozováním fyzické aktivity dochází k posilování imunitního systému lidského těla, ale po intenzivním tréninku dochází ke krátkodobému snížení této imunity, což je reakce těla na intenzivní námahu.
  5. Větší objem svalové hmoty a snížený objem tuku v těle má za následek zrychlení metabolizmu. Ten pak využije více živin, vitamínů a minerálu, které konzumujete, aby jste uspokojily energetické nároky buněk vašeho těla.
  6. Při zvýšené tělesné námaze ztrácí tělo rychle tekutiny. Již při dehydrataci 2% dochází k markantnímu snížení výkonosti, při 7% dehydrataci může dojít k fatálním následkům.

ESTIM - iontové, regenerační nápoje a sportovní výživa

Navštivte obchod s fitness a sportovní výživou ** www.estimdrinks.cz**, který si oblíbíte díky vysokému standardu služeb a sortimentu, jehož základ tvoří sportovní výživa.

## ** **

ESTIM je sportovní výživa vytvořená pro sportovce. Svým složením a účinky odpovídají výrobky ESTIM nárokům a potřebám výkonnostních a vrcholových sportovcům.

ESTIM využívají sportovci ze všech sportovních odvětví. Pro každého má ESTIM řešení.

ESTIM je připraven zvýšit výkonnost a dosáhnout lepších výsledků aktivním sportovcům. Rekreačním sportovcům pomůže ESTIM zpříjemnit a usnadnit sportovní výkon. V sortimentu ESTIM je také řada produktů pro fitness a linii.

Seznamte se podrobněji s výrobky ESTIM a vyzkoušejte jejich kvalitu při Vašich sportovních výkonech.

Komplexní sortiment ESTIM doplňuje belgická sportovní výživa PERFORMANCE.

www.estimdrinks.cz  - Váš průvodce sportovní výživou

MB FUTURE, s.r.o.
Dobřichovická 750
252 28 Černošice
tel/fax: +420 251 640 965
e-mail: estim@estimdrinks.cz

Věříme, že budete s nabídkou i službami spokojeni a přejeme Vám příjemný nákup!

Protein ( bílkoviny )

Co je protein ?

Zajdete-li do posilovny, tak slovo protein uslyšíte jako nejvíce skloňované, a to ve všech pádech. Proteiny jsou základní stavební látkou lidského těla, ale tělo je umí použít i jako energii. Vždy je potřeba, aby tělo mělo celý den pravidelný přísun energie, jinak když mu dojdou sacharidy, začne spalovat proteiny - vaše svaly. Toto je samozřejmě jev nežádoucí, proto základem pro nabraní svalové hmoty je jídlo alespoň co 2-3hodiny.

Zdroje proteinu

Nejlepším zdrojem bílkovin pro lidské tělo je strava, potažmo maso. Při pravidelné konzumaci kvalitního masa by měli být Vaše svaly zásobovány kvalitní bílkovinou. Při zvýšených dávkách masa je ovšem potřeba trochu ohlídat tuky! Jako nejvhodnější se jeví maso krůtí, kuřecí a ryby. Občas neuškodí také hovězí maso.

Dalším kvalitním zdrojem bílkoviny jsou vejce, mléčné výrobky a některé rostlinné produkty. U vajec ovšem musíme dát pozor na zvýšení cholesterolu v krvi, u mléka a mléčných výrobků na přecitlivělost na laktózu a u rostlinných bílkovin na jejich horší stravitelnost a využitelnost.

Lze tedy s přihlédnutím k výše uvedenému říci, že pro nárůst svalů musíte mít vyváženou stravu se všemi těmito zdroji a dostatkem masa.

Použití proteinu

Budete-li to myslet s růstem svalové hmoty opravdu vážně, je potřeba si uvědomit, že potřebujete své svaly zásobit asi 2-2,5g proteinu na 1kg Vaší živé váhy. To pro člověka o váze 80kg znamená přijmout denně 160-200g proteinu denně. Z běžné stravy jste schopni pojmout asi 80-110g proteinu. Zbývající rozdíl musíte do těla doplnit pomocí doplňků výživy, což je v tomto případě dobrý protein.

Protein se bere asi 30-40minut po ukončení tréninku. Dále je pak vhodné vzít jednu dávku večer před spaním. Zlepší to vylučování hormonů při spánku i zajisti bílkoviny na noc.

www.estimdrinks.cz

Performance Turbo Mass Gainer

Gainer ( sacharidovo-proteinový koncentrát )

K čemu je gainer?

Gainery jsou nápomocné především pro ty, kteří chtějí podpořit nárůst svalové hmoty. Gainerem se navyšuje obsah sacharidů ve stravě, které jsou pro růst svalů nezbytné. Je-li pro lidský sval protein něco jako cihla, tak gainer ( sacharidy ) jsou něco jako malta, která je vzájemně pojí.  Díky svým vyváženým nutričním hodnotám lze jimi dočasně nahradit jedno jídlo denně, podporují vyšší výkonnost a výdrž zatěžovaného organismu. Gainerem si tedy zajistíme:

  • doplnění energie
  • zvýšení zásob svalového glykogenu
  • omezení tukových zásob
  • budování síly
  • ochrana svalové hmoty a a její regenerace

Složení gaineru

Gainer je tvořen sacharidy a bílkovinami. Oproti proteinu jsou zde zastoupeny podstatně větším dílem sacharidy 70-85%, dále obsahuje  minerály, vitamíny a speciálními doplňky pro lepší metabolické využití těchto základních živin.

Použití gaineru

Gainer je primárně vhodný pro sportovce usilující o zvýšení objemu svalové hmoty. Příjem gaineru je vhodný hlavně po tréninku, kdy potřebujeme doplnit energii do svalů. Protože se gainer dodává ve formě prášku, smícháme ho s vodou a postupně po tréninku popíjíme. Nespěcháme, můžeme postupně konzumovat klidně i 30 minut. Další dávka gaineru by měla následovat ne dříve, než s odstupem 2 hodiny.

BCAA - aminokyseliny s rozvětveným řetězcem

Co se skrývá pod tímto názvem?

Aminokyseliny jsou stavebními kameny všech proteinů. Protein se skládá z různě pospojovaných aminokyselin,které vytvářejí různé řetězce. BCAA v sobě obsahuje tři tyto aminokyseliny: Valin, Leucin a Isoleucin, které tvoří významnou část všech aminokyselin tvořících svalovou tkáň. Při intenzivní fyzické zátěži je ze svalů čerpána energie ve formě glykogenu, v určitém okamžiku má tělo tendenci čerpat energii z bílkovin, což je nežádoucí. Tomu právě má zabránit podávání BCAA větvených aminokyselin.

Dávkování BCAA

V průběhu sportovního výkonu ( ať už silového nebo vytrvalostního typu ) dochází k devastaci svalové hmoty. V praxi se používá dávkování  2-3g před tréninkem a zbytek do 5g po tréninku. 5g čistých BCAA je spodní hranice účinnosti, pod tuto dávku vám BCAA zřejmě nezabere ! Nemá tedy cenu "škudlit" a je potřeba pro maximální využití vzít celou dávku.

Důležité upozornění k nákupu!

BCAA větvené aminokyseliny se prodávají v několika formách. Seženete je jako tablety, želatinové kapsle nebo tekuté. Vždy je ale nutné, aby produkty byly označeny slovem FREE, neboli volně vázané, jinak to jsou jen napodobeniny! Je také zapotřebí aby produkt obsahoval všechny tři aminokyseliny, tj. Valin, Leucin a Isoleucin.

Spalovače tuků

Spalovače tuků obecně

Jestli se stal některý potravinový doplněk hitem, tak to jsou určitě spalovače tuků. Jedná se o velice široké portfolio látek - jsou k dostání kofeiny, tauriny, vitamíny nebo aminokyseliny. Je potřeba si uvědomit, že účinnost těchto látek je velmi individuální. To, co je účinné u jednoho, nemusí u druhého mít žádný efekt

Dělení spalovačů tuků:

Stimulační spalovače tuků

Princip jejich působení spočívá v tom, že stimulují centrální nervový systém a mají tzv. termogenní účinek, jehož důsledkem je zrychlení metabolizmu a mírné zvýšení tělesné teploty. Základním předpokladem jejich použití je dobrý zdravotní stav.

Jedná se například o extrakt zeleného čaje, výtažky ovoce ( citrusové plody, ananas ) nebo kofein a jiné.

Nestimulační spalovače tuků

Tyto spalovače neobsahují žádné stimulátory, jedná se o tzv. welness kategorii.  Do této kategorie náleží chrom, l-karnitin, puryvát, HCA a jiné.

Iontové nápoje

Proč ionťák?

Iontové nápoje jsou vhodné při zvýšené tělesné zátěži. Jejich pomocí jsme schopni doplnit ionty, minerály a energii prostřednictvím pitného režimu. Mimo doplnění energie a jiných látek je samozřejmě důležité v průběhu fyzického výkonu udržet pitný režim, který zabrání dehydrataci organizmu a ostatním negativním projevům, jako jsou například svalové křeče.

Pro použití ve sportu iontové nápoje dělíme do dvou skupin:

hypotonické iontové nápoje

používají se při sportovních aktivitách , při kterých dochází k vysokým ztrátám vody z těla prostřednictvím potu. Principem hypotonického iontového nápoje je především doplnit do těla tekutiny, a to aniž by byl brán zřetel na základní kvalitu a obsah iontů.**
**

Izotonické iontové nápoje

naleznou uplatnění v silově-vytrvalostních sportech, kde výkon obvykle netrvá obvykle déle než 60minut. Při svalové práci je potřeba větší množství iontů (hlavně Na, K, Ca, Mg).

Berte TO s rozumem!

Doplňky stravy jsou důležité prakticky ve všech sportech. Přípravků je mnoho a každý výrobce nám tvrdí, že ten jeho je právě ten nejlepší. Nedbejte vždy na monstrózní reklamy a snažte se o daném výrobku získat co nejvíce informací. Volte zpočátku vždy spíše základní doplňky stravy, na "speciality" máte čas až v případě, že původní již nedostačuje, nebo máte chuť vyzkoušet něco nového. Suplementujte vždy dle návodu výrobce - a hlavně s rozumem.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id15909 (rodina-finance.cz#22055)


Přidat komentář