Jak získat štíhlejší pas

Která z nás by nechtěla mít pěkné, ploché bříško, bez přetékajících špíčků. Snažíte se cvičit a hlídat v jídle, a přesto nejste spokojená s výsledkem? Ukážeme Vám, jak pomocí tréninku, aerobního cvičení a výživou očekávat působivé výsledky.

Ženy mají sklon k pomalejšímu metabolismu, mají také vyšší procento tělesného tuku než muži. Z toho důvodu je obzvláště důležité věnovat pozornost tomu, co jíte a kdy. S tím správným jídlem ve správnou dobu, se můžete těšit na ploché a vyrýsované bříško. Jde o to se zbavit vrstvy tuku, která bříško skrývá.

Jezte častěji

Nejčastějším důvodem, proč nedostatečně hubnete, je to, že dost nejíte. Hladovění skutečně není tím správným způsobem, jak zhubnout. Když dlouho nejíte, Vaše tělo přepne na nouzový systém a tím sníží rychlost metabolismu na minimum. Tělo pak ukládá co nejvíce potravy do zásob, aby dobu hladu přečkalo. Držte se pravidla, že od chvíle, kdy se probudíte, jezte každé 2-3 hodiny. Pravidelný přísun jídla výrazně zrychlí Váš metabolismus.

Kombinujte sacharidy s proteiny

Jednoduché sacharidy (chléb, bílé pečivo, koláče, sušenky, těstoviny) způsobují výrazné zvýšení hladiny inzulínu v krvi. Inzulín má v těle na starosti ukládání tukových zásob. Jakmile sníte tyto jednoduché sacharidy, rychle je strávíte, ale rychle je i uložíte do tukových zásob. Kombinujte tedy sacharidy s proteiny, abyste dosáhli pomalejšího trávení. S tímto jídlem se také budete cítit déle sytí. K pečivu, nejlépe celozrnnému si dejte například vaječné bílky.

Nekombinujte sacharidy s tuky

Nemíchejte v jednom jídle sacharidy s tuky (zmrzlina, pizza, těstoviny s masovou, sýrovou omáčkou, pečené brambory s kysanou smetanou, hamburger v housce, hranolky, steak s brambory, bramborová kaše s máslem, chléb s máslem, plnotučné mléko). Pozor také na sušené ovoce ve směsích s oříšky, opět se jedná o kombinaci cukru s tukem. Když do těla dostanete naráz sacharidy a tuky, bude pouze část spálena a zbytek se přemění na tukové zásoby.

Sledujte snědené množství sacharidů

Co tělo nespálí jako palivo, přemění se na tělesný tuk, který se uloží pro případ hladu. Je důležité vzít v potaz, jaká je úroveň Vaší fyzické aktivity. Před různými tělesnými aktivitami, a po nich můžete konzumovat sacharidy. Jakékoli další sacharidy, které přijmete mimo tento čas, přispějí k množícímu se tělesnému tuku. Cvičíte-li ráno, dopřejte si snídani s obsahem sacharidů.

Pro snižování hmotnosti je důležitá vyváženost. V případě, že jíte více kalorií, než Vaše tělo spálí, nemůžete tuk ztratit.

Zaměřte se na správné sacharidy

Potraviny s vysokým glykemickým indexem (bílý chléb, ovocné džusy, rýžové koláčky, sušenky, koláčky, cukrovinky, zmrzlina) doslova vyvolávají inzulínovou bouři. Zaměřte se na potraviny s nízkým glykemickým indexem (ovesné vločky, hnědá rýže, brambory, rýžový chléb). Tyto komplexní sacharidy mají delší molekulární řetězec, jejich trávení trvá déle. Jediná výjimka, kdy můžete jíst potraviny s vysokým glykemickým indexem, je doba těsně po skončení cvičení.

Dalším zdrojem cukru, o kterém mnoho lidé nevědí, je mléko. Mléko obsahuje řadu potřebných látek, jako je vápník a bílkoviny, ale zároveň i mléčný cukr laktózu. Proto i odtučněné mléko Vám může překonat snahu o spalování tuků.

Zařaďte bílkoviny do každého jídla

Můžete jíst větší množství bílkovin bez toho, abyste přibraly tuk, zatímco nadměrné množství sacharidů nebo tuku způsobí, že tloustnete. Zdroje bílkovin tedy zařazujte do každého jídla.

Skrytí viníci ve stravě

Takový zdánlivě zdravý výběr jídla, jako je jogurt a ovesné vločky Vám může podrazit nohy. Jogurty, převážně ty s ovocem na dně, často obsahují tuny cukru. Je jedno, jedná-li se o fruktózový nebo ovocný cukr. Ovesné vločky jsou výbornou volbou, ovšem, pokud je jíte samotné. Ne však, konzumujete-li vločky s příchutěmi (oříšková, čokoládová, jahodová apod.). Nezapomínejte také na kávu. Dopřejete-li si šálek kávy s umělým sladidlem, je celkem bez kalorií. Dáte-li si však každý den hrnek laté, Váš úbytek tuku určitě zbrzdíte. Dopřáváte-li si alkoholické nápoje, obsahují obrovské množství cukru. Pokud se chcete zbavit špíčků na bříšku, nepřehánějte to s alkoholem. Rozhodnete-li se pro sladidla místo cukru, neprobojujete se i tak k štíhlému pasu. Ve skutečnosti díky umělým sladidlům přijímáte více kalorií, protože většinou probouzí obrovské chutě.

Dávejte si pozor také na potraviny s nápisem „bez cukru". Ačkoliv opravdu může být obsah cukru snížen a nahrazen umělým sladidlem, zůstává v produktu většinou poměrně vysoký obsah tuku. Dalšími skrytými zdroji tuku a cukru jsou nejrůznější dochucovadla (kečup, dresinky).

Přidejte vlákninu do stravy

Vláknina je v dietě velice nutná, protože pomáhá rozhýbat líná střeva. Její trávení je časově náročnější, čímž se prodlužuje pocit sytosti. Vynikající zdroj vlákniny pochází z malých lněných semínek. Vlákninu také naleznete v celozrnném pečivu, v ovoci, zelenině apod.

Vliv stresu na ploché bříško

Vypouklé bříško můžete mít i ze stresu. Vypjaté situace způsobují uvolnění stresového hormonu kortizolu, který narušuje rovnováhu metabolismu a chuti k jídlu. Stabilně vysoká hladina kortizolu způsobuje postupné hromadění tuku. Věnujte se tedy denně relaxaci a uvolnění.

Nenechte se nalákat na větší porce jídla v restauracích

V restauracích dostáváme stále větší porce jídla. I když jsme již sytí, většinou nám to nedá, a jídlo dojíme. Pokud chcete mít svoje bříško pod kontrolou, jezte skutečně jen do prvního pocitu sytosti, nepřejídejte se.

Vliv držení těla na ploché bříško

Budete-li dbát o správné držení těla, posilujete a tvarujete tak své břišní svalstvo. Navíc díky správnému držení těla si Vaše páteř zachovává uvolněné a vznešené držení.

Potraviny spalující tuk

Zelenina spalující tuk

  • artyčoky,
  • baklažán,
  • brokolice,
  • brukev,
  • celer,
  • cibule,
  • čekanka,
  • česnek,
  • čínské zelí,
  • dýně,
  • hlávkový salát,
  • houby,
  • hrášek,
  • chřest,
  • kapusta,
  • kedlubny,
  • kerblík,
  • kukuřice,
  • květák,
  • mrkev,
  • okurky,
  • paprika,
  • pastiňák,
  • pažitka,
  • petržel,
  • pórek,
  • rajčata,
  • růžičková kapusta,
  • ředkvičky,
  • řeřicha,
  • špenát,
  • tuřín,
  • tykev,
  • zelené fazole,
  • zelí.

Ovoce spalující tuk

  • ananas,
  • borůvky,
  • broskve,
  • brusinky,

  • citróny,

  • granátová jablka,
  • grapefruit,
  • hroznové víno,
  • hrušky,
  • jablka,
  • jahody,
  • limety,
  • maliny,
  • mandarinky,
  • meruňky,
  • nektarinky,
  • ostružiny,
  • papája,
  • pomeranče,
  • rebarbora,
  • rybíz,
  • švestky,
  • višně,
  • vodní meloun.

Bílkoviny spalující tuk

  • bílé rybí maso,
  • hovězí svíčková,
  • krůtí maso,
  • kuřecí maso,
  • mořský okoun,
  • nesolené oříšky,
  • slávka jedlá,
  • škeble,
  • treska,
  • vaječné bílky,
  • vepřová svíčková.

Mléčné výrobky spalující tuk

  • nízkotučný tvaroh,
  • nízkotučný tvrdý sýr,
  • nízkotučný jogurt,
  • odtučněné mléko.

Přečtěte si nový článek v Českém magazínu o výživovém poradci v Ostravě a výživovém plánu zde.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id15860 (rodina-finance.cz#20276)


Přidat komentář