Jak zhubnout - postupy a rady

Hubnout trvale a s jistotou je zprvu náročné a s neviditelným cílem. Jakmile si ale na jiný způsob života zvyknete, jde to jako po másle. Jste štíhlejší, spokojenější a tím pádem vámn jde vše snadněji.

Jste spokojena se svou postavou? Chcete se cítit atraktivnější? Chcete být zdravější? Chcete více sebeúcty? Chcete být aktivnější?

Jejich první salon byl otevřen v roce 2002 v Příbrami. Chtěly se zaměřit na ty ženy, které mají problémy s váhou a postavou a chtějí na ní pracovat bez větší námahy. K tomuto účelu jim nejlépe vyhovovala norská metoda bailine..

Protože měly stále více spokojených klientek a zájem o metodu bailine byl veliký, otevřely si v roce 2005 další studio bailine v Brně a v roce 2006 také v Plzni.

Metoda bailine ovšem není to jediné, s čím se v jejich salonech můžete setkat. V současné době nabízí i další služby, jež metodu bailine výtečně doplňují, a s jejichž pomocí se stanete svěžejší, vyrovnanější a krásnější.

 

Články o hubnutí

Vyšlo již milión článků, tisíce publikací a přitom je téma „jak zhubnout“ stále aktuální a žádané. Proč? Která dáma by nechtěla patřit k těm, které když přijdou na pláž a svléknou se, oči většiny mužů z jejich štíhlého a krásného těla nemohou spustit oči? A který muž by byl nerad obdivován pro svá široká ramena, poměrně úzký pás namísto pivního pupku a nevypracovaného zadku?

A nejde jen o obdiv druhých. Jestliže se ve svém těle necítíme dobře, nejsme s ním spokojeni, odráží se to na naší psychice, tudíž pracovním výkonu a dalších s tím spojených aktivit. Dlouhodobá nespokojenost se také odráží na fyzickém zdraví a imunitě.

Ale nebudeme pořád plakat, bědovat a závidět jiným. Zdá se vám nespravedlivé, že kolegyně v práci se neustále živí čokoládovými tyčinkami a přitom je jako protek? A naopak vy si přes den nedáte ani deko cukru a přitom se vás kila nejvíc nechtějí zbavit? Třeba kolegyně právě každý den sportuje a tak vše rychle spálí, anebo má rychlý metabolismus? Je to nespravedlivé? Možná ano, ale to vám jistě nepomůže zhubnout. Vy si sami musíte najít tu správnou cestičku k vysněné postavě, i když bude zdlouhavá a čeká vás na ní plno strastí.

V první řadě je nutno si zadat cíl – zda chci zhubnout rychle, očividně, kde však hrozí tzv. Jo-jo efekt, anebo mi to potrvá dlouho, avšak trvale. Ano, jistě si každý vybere druhou variantu.

Takže – jak na to?

Jak hubnout - stanovení denního režimu

V klidu se ještě posaďte, a zamyslete se nad tím, co přes den děláte, co sníte apod. Nejlepší je si to psát, třeba celý týden, abyste získali přehled o příjmu a výdeji energie.

Máte to? Výborně, takže už vám může alespoň trochu jasné, kde ubrat a co přidat.

Jak hubnout - jídlo a jídelníček

Jestli chcete trvale zhubnout,** omezte stravu**. Ale pozor, ne na minimum, energii potřebujete. Nejlepší je si veškerou denní stravu rozdělit do menších dávek, aby tělo netrpělo hlady. Své tělo neoklamete, jakmile hladoví, začne si ukládat tukové zásoby, aby přežilo delší čas. V tomto je dost chytré. Spíše se zaměřte na obsah svého jídelníčku.

Co by mělo být pro vás tabu, jsou různé polévky či nudle ze sáčku a jiné polotovary, kterým stačí voda, případně kousky masa apod. A za pár minut máte jídlo na stole. Tyto prášky obsahují všechny možné látky, které odporují hubnutí. Chcete-li teplé jídlo, ohřejte si brokolici, rajčata, nebo jinou oblíbenou zeleninu, okořeňte troškou solí a pepřem, nahoru dejte trochu sýra a podávejte s bílým jogurtem. Jídlo je syté, vydatné a rychlé. Hubnutí však není jen o zelenině či ovoci.

** ** Potřebujete i maso a další látky. Jen si odpusťte část porce, postupně méně solte (ale aby vám pořád chutnalo), máslo si mazejte o něco méně, nebo nahraďte tvarohovým přírodním sýrem, omezte sladkosti, nejlépe je úplně vyřaďte z jídelníčku. Zejména sušenky s čokoládou apod. Raději nahraďte ovocem. Důležité je zvýšit přísun vlákniny – rozpustné (zelenina) i nerozpustné (pšeničné otruby), tekutin, hlavně neslazených čajů a obyčejné vody. Má to hned dvě výhody – vaše pleť i vy budete svěžejší a za druhé nebudete mít takový pocit hladu.

Potravinové doplňky napomáhají hubnutí

Nemůžete se pořád zbavit chuti ať již na sladké, tak na jakékoli jiné jídlo? Kupte si potravinové doplňky, které vám s tímto velice efektivně pomůžou. Jedním z hlavních je chrom. Zamezí chuti na sladké a naopak dá pocit sytosti, takže již nemáte takovou nutkavost něco zblajznout. Stejným způsobem funguje o něco propracovanější L – carnitin, který také obsahuje chrom. No a stejně dobře dokáže mozek oklamat spirulina, vodní zelená řasa, ze které se vyrábějí tabletky. Když si jich pár minimálně 15 minut před jídlem vezmete, uvidíte, jak vám omezí chuť a dodá pocit sytosti hned při prvních soustech. Tím pádem omezíte porce.

Kdykoli vás přepadne pocit hladu, zkuste vypít sklenici vody. Pořád ještě máte hlad?

Jak hubnout - kalorie

Jestli chcete zhubnout, budete muset omezit příjem a zvýšit výdej kalorií. Je to celkem jednoduché pravidlo – když je příjem větší než výdej, tloustnete, při menším příjmu a vyšším výdaji jste hubenější. (prostě úplně stejně jako u vaší peněženky).

Bez pohybu to nepůjde

Jestli si někdo myslí, že bez pohybu zhubne, je na omylu. I když jste párky v rohlíku nahradili vařenou zeleninou s bílým jogurtem, pijete více tekutin a denně polykáte zelené tabletky spiruliny, musíte cvičit.

Není nutné být hned vrcholový sportovec, to by ani nebylo zdravé. Stačí do svého denního programu zařadit cvičení, tanec apod.

Že nemáte čas? Výmluva, každý má 24 hodin denně a záleží, jak si je rozplánuje. Navíc, jestli chcete opravdu zhubnout a nemáte čas, tak proč?

Aspoň jednou týdne choďte plavat. Plaváním spálíte velké množství kalorií, posílíte všechny hlavní svaly těla a bude se vám pak skvěle usínat. V teplých měsících vytáhněte kolo, in-line brusle anebo si jednoduše zaběhejte. V zimě pak vyrážejte na svah, a pokud nejste milovník lyží nebo snowboardů, zkuste bruslení na ledě.

Domů si pořiďte stepper. Je to poměrně levná záležitost (cca 1000 – 1500Kč), navíc se dá snadno přenášet a vy jej využijete při sledování zpráv, či oblíbeného seriálu. Zprvu se vám bude zdát možná cvičení nekonečné, za pár týdnů si však ani neuvědomíte, že vydáváte pohyb. Na začátku si stanovte alespoň hodinu takového cvičení denně, postupně přidávejte. Ale ne rychle, třeba po měsíci šlapání na stepperu přidejte další půl hodinu apod. Dobrým pomocníkem je také rotoped, ten se však tak dobře přesunovat nedá a navíc zabere poměrně dost místa. Máte-li menší byt, volte raději stepper.

Během dne vynechejte výtahy, choďte raději po schodech. Uvidíte, že vám to bude trvat stejnou dobu, navíc nehrozí riziko, že zůstanete ve výtahu uvězněni při výpadu elektrického proudu a spálíte opět další kalorie. Jezdíte – li MHD, vystupte o zastávku dříve a do práce či domů se dopravte po svých.

Jak hubnout - rady na závěr

  • denně, bez výjimky minimálně hodinu cvičení
  • omezte příjem kalorií, zvyšte výdej
  • pamatujte na dostatečný přísun tekutin, hlavně těch neslazených (nebo jen neslazených)
  • myslete na potravinové doplňky, které tlumí chuť na jídlo – chrom, L-carnitin či spirulina
  • omezte kalorické a tučné potraviny, nahraďte zeleninou, která vám navíc pomůže s trávením
  • zákaz požívat veškeré „práškové jídla“, které obsahují hlavně všechny možné látky zamezující shazování nadbytečných kilogramů

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id15910 (rodina-finance.cz#22080)


Přidat komentář