Cvičení na trampolínkách - atraktivní forma cvičení

Toužíte mít dokonalou postavu a radost ze života? Máte problémy nejen s nadváhou, ale také s klouby? Pokud jste si odpověděli na tyto otázky kladně, potom Vám rádi poradíme jak na to.

Dokonalé řešení pro zdravý a spokojený život je cvičení na trampolínkách. Jsou v mnohem menším provedení, nežli klasické trampolíny. Tyto trampolínky dokážou povzbudit nejen Vaší mysl, ale také pomocí nich dokonale vytvarujete své tělo. Jestliže máte problémy se svaly, nebo klouby můžete je dokonale zpevnit. Jsou velmi vhodné pro každou věkovou kategorii.

Ano i starší lidé, kteří chtějí své tělo dostat do mnohem lepší kondice, jsou pro ně trampolínky skvělým řešením. Navštívení jakéhokoliv studia je velmi výhodné v tom, že budete stále pod dozorem vyškoleného profesionálního instruktora, který Vás naučí kvalitní cviky. Tyto cviky Vám dokonale pomohou k formování Vaší postavy. Pojďme si o trampolínkách i o stylu cvičení napsat více.

Jumping a trampolínky

Jumping je cvičení ve skupinách pomocí hudby a malých trampolínek. Vznikl ve Spojených státech, ale v České republice se poprvé objevil na přelomu 20. až 21. století v roce 2000. Jumping je velmi kvalitní cvičení na malých trampolínkách, které jsou vysoké od 96 cm. Tyto madla jsou odnímatelná. Při cvičení se střídá volba skoků, sprintů, silových prvků i strečinkových cviků.

 

Průběh cvičení na trampolínkách ve studiu

Pokud se rozhodnete pro cvičení na trampolínkách, neměli byste před cvičením jíst. S cvičením je vhodné začít přibližně 2 až 3 hodiny po jídle. Velmi důležité je mít dobrou obuv, sportovní oblečení a pití. Při skákání je nutné mít zpevněné tělo a pokrčené kolena. Postup při cvičení je následovný:

  • Zahřátí – velmi malými jednoduchými poskoky.
  • Zátěž – formou strečinkových cviků postupně zatěžujete veškeré svaly.
  • Cvičení – je formě aerobiku. Pomalu se zvyšuje tempo s náročnějšími cviky, které se různě kombinují. Tím se dociluje dokonalé efektivnosti daných cviků.
  • Uvolnění – při uvolnění se snižuje rychlost cviků.
  • Posilování – je za pomocí různých zátěží nebo gumiček.
  • Strečink – tím se celé hodinové cvičení ukončuje.

Výhody skákání na trampolínkách

Je až ohromující, jak je toto cvičení prospěšné pro celé tělo. Nejen že dokonale vyrovná fyzickou, ale také psychickou kondici celého organismu. Díky tomuto cvičení se lidé cítí zdraví, šťastní a spokojení. Jejich nálada se mnohonásobně zlepší, postava se začne dokonale formovat. Hlavními výhodami jsou:

  • Snižuje nadváhu, cholesterol a dokonale stimuluje metabolismus.
  • Pročišťuje tělo od toxinů.
  • Dokonale posiluje plíce a zásobuje tělo kyslíkem.
  • Zbavuje depresí a zpomaluje stárnutí.
  • Posiluje srdce a snižuje krevní tlak.
  • Podporuje průtok krve, lymfatický oběh i červené krvinky.
  • Dokonale uvolňuje veškeré svalstvo.
  • Nádherně tvaruje postavu.
  • Potlačuje osteoporózu.
  • Vyplavuje endorfiny s těla.

Komu se cvičení na trampolínkách nedoporučuje

Cvičení na trampolínkách, je sice výhodné pro všechny věkové generace, ovšem u jistých skupin lidí se toto cvičení nedoporučuje a těmi jsou:

  • ženy těsně po porodu a těhotné ženy
  • při zánětech močového ústrojí
  • virových a kožních onemocnění
  • Pokud máte závažné pohybové onemocnění.
  • Při nádorovém onemocnění, nebo při horečkách.

Jak se stát instruktorem trampolínek

Pokud jste cvičiteli a chtěli byste získat licenci, je nutné podstoupit rekvalifikační kurs, diplomový seminář a workshop, abyste mohli vést lekce. Všechny tyto tři kroky jsou velmi důležité k získání oprávněné činnosti od Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy České republiky. Tak máte dokonalou možnost si založit živnostenský list.

  • Rekvalifikační kurs – pro získání je nutné, aby Vám bylo 18 let a dokončili jste celý kurz. Musíte mít, alespoň středoškolské vzdělání a dokonale prokázat teorii a praktické dovednosti. Samozřejmostí je zvládnout závěrečné zkoušky.
  • Workshop – jsou pouze pro ty instruktory, kteří již nějaký druh kurzu absolvovali. Workshop je pouze na rozšiřování zkušeností.

Průběh kurzů

Tyto kurzy bývají většinou pouze víkendové. Nejdříve je nutná teorie, kde se vyučuje za pomocí profesionálního instruktora, různých videí a podobně.  Celá teorie, je psychologie, základy anatomie, výživa, pitný režim, komunikace a mnoho dalšího. Potom je praktická část, na které se učí technika, posilovací i protahovací cvičení, nebo cvičení s hudbou a mnoho dalších potřebných znalostí.

Cena lekce a kurzů

Ceny lekcí jsou individuální a vždy záleží na daném studiu. Pokud se rozhodnete navštívit studio za tímto účelem, potom se jedna lekce pohybuje přibližně kolem = 90,- Kč na hodinu. Co se týče kurzů, potom se ceny pohybují také individuálně.

  • Workshop -  se pohybuje od 1500,- Kč. Záleží na dané lokalitě a daných ceníkách.
  • Rekvalifikační kurz – přibližná cena je na tři víkendy kolem 6500,- Kč.
  • Diplom – cena se pohybuje od 2900,- Kč. K tomuto diplomu jsou dodány i různé potřebné podklady, jako je DVD a podobně.

Bezpečnost cvičení

Trampolínky jsou pro všechny velmi bezpečné, protože jsou nízko nad zemí. Pokud si nevěříte díky své stabilitě, je vhodná trampolínka s madly. Tak máte jistotu většího bezpečí. Skáče se na místě s kombinací velmi lehkých cviků. Pokud se necítíte dobře, je dobré si odpočinout, nebo kurz ukončit. Trampolínky pomáhají ke správnému držení těla, posilují organismus a to vše velmi bezpečnou a zábavnou formou. Co je nutné dodržovat při cvičení:

  • Skákat se zpevněným tělem a pokrčenými koleny.
  • Dbát na všechny pokyny od instruktora.
  • Vnímat potřeby svého těla.
  • Skákat vždy do středu trampolínky celou plochou chodidla.

Trampolínky jsou vhodné i pro seniory

Možná se to zdá mnoha lidem divné, ale trampolínky jsou nejlepším cvičebním nástrojem také pro seniory. U tohoto sportu nezáleží ani na lidské hmotnosti, nebo pokud nejste zrovinka moc fyzicky zdatní. Díky měkkým dopadům jsou velmi vhodné pro starší lidi s bolestmi kloubů. Používají se také jako rehabilitační pomůcka. Dokonale posilují zádové svalstvo a uvolňují od těchto bolestí.

Děti a trampolínky

Pokud chcete, aby byly Vaše děti ve velmi dobré kondici a posílili svůj imunitní systém, je trampolínka velmi vhodné řešení. Děti skákání na trampolínkách zbožňují, proto toto cvičení berou vždy jako formu legrace a zábavy. Jsou velmi vhodné pro děti nejen domů, ale také do školek i škol, jako cvičební pomůcka. Dají se využít i na zahradu, což je velmi ideální, protože dítko je na čerstvém vzduchu. Děti tak za pomocí trampolínek dokonale předejdou různým nemocem a celkově posílí své svaly i celé tělo.

Cvičení na trampolínkách dokáže velmi dokonale změnit celý Váš dosavadní životní styl, ale i celkově podpoří Vaší psychiku. Můžete si také trampolínku pořídit za rozumnou cenu a mít jí jako cvičební nástroj, stále doma. Ovšem je mnohem lepší zajít si na lekce těchto cviků, protože už jenom dokonalý tréning a rady od profesionálních instruktorů, Vám pomohou k zlepšení jak fyzického tak také psychického stavu.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id15682 (rodina-finance.cz#22379)


Přidat komentář