Audi

Audi, německá automobilka zaměřená od malých automobilů až po SUV. Vydejte se s námi po stopách historie automobilky, až do současnosti. Prozradíme Vám, v čem spočívá výjimečnost automobilky Audi, kde se vzalo známé logo čtyř spojených kruhů aj.

Historie automobilky Audi

  • Automobilka Audi je vlastněná z 99,55% značkou Volkswagen, a to od roku 1964.
  • Začátek Audi jde až do roku 1909 díky Augustu Horchovi. První automobil, který nese logo Audi byl Typ A SportPhaeton se 22 koňmi a 16 kilowaty pod kapotou. Tento model se vyráběl ve městě Zwickau a tam také August Horch začínal. V roce 1910 se začal vyrábět Typ B se 28 koňmi.
  • Audi začínalo se s 2612 cc 4 - válcovým motorem následovaný 3564 cc motorem, stejně jako 4680 cc a 5720 cc motorem. Vozy s těmito motory splňovaly předpoklady pro sportovní vůz. V roce 1924 se poprvé objevil 6 – válcový motor o objemu 4655 cc.
  • August Horch opustil Audi v roce 1924, aby se stal ministrem přepravy, ale pořád měl podíl na výrobě Audi. Roku 1921 Audi představilo první německou továrnu k představení prvního produkčního auta Typ K s levostranným řízením.

Éra Auto Union u automobilky Audi

Roku 1928 Jørgen Rasmussen, vlastník Dampf-Kraft-Wagen (DKW) potvrdilo majoritu Audiwerke AG. Ještě v tom roce koupil Rasmussen zbývající Americkou automobilovou továrnu Rickenbaker pro vyrábění 8 – válcových motorů. Tyto motory byly používány ve Zwickau a v Dresdenu od roku 1929. Modely Audi té doby byly luxusní automobily, které měly taky speciální tvary karoserie.

Roku 1932 spojilo značky Horch, DKW a Wanderer do společnosti Auto Union. Tím také vzniklo řízení na přední nápravu takzvané Audi Front, což bylo první auto toho roku, které pocházelo z Evropy a kombinovalo 6 – válcový motor s náhonem na přední nápravu.

Ještě před druhou světovou válkou automobilka Audi vytvořila nové logo a to 4 spojené kruhy, které reprezentovalo 4 firmy, které se na tom podílí, tyto 4 kruhy známe dodnes. Ale toto logo se používalo Auto Union pouze pro své závodní vozy, nikoliv pro produkční. Některé modely Audi byly poháněny motory od značek Horch a Wanderer.

Kvůli ekonomické situaci se ve 30. letech 20. století Auto Union zaměřilo především na malé vozy. V roce 1938 společnost DKW zastupovala 17,9% německého trhu zatímco Audi pouze 0,1%.

Období Druhé světové války pro automobilku Audi

Stejně jako většina německých továren se i Auto Union muselo během války zásobit vojenskými produkty a tak byly dalším cílem během války, poté co byla továrna zničena, lidé odešli.

Roku 1945 sovětská armáda zničila všechny továrny, aby zaplatila za všechny škody v období války.

  1. srpna 1948 bylo Auto Union AG vymazáno z dokumentu komerční registrace. Zbytek základny Audi ve Zwickau byl přejmenován na VEB Automobilwerk Zwickau nebo také AWZ.

V roce 1949 vše začalo v podstatě od začátku, když jejich ještě předválečné modely přejmenovaly na IFA F8 a IFA F9 a byly podobné západním německým verzím. Západní a východní německé modely byly vyráběny DKW dvou tažné motory.

Nové Auto Union

Nové sídlo mělo Auto Union v Ingolstadtu v západním Německu. Společnost se pořád držela tradice DKW, tradiční náhon přední nápravy a dvou tažný motor. To vedlo k vyrobení motocyklu o objemu 125 cc a dodávky DKW F 89 L.

V roce 1958 Daimler – Benz převzalo 87% vlastnictví společnosti Auto Union. O rok později už Daimler - Benz vlastnilo celé Auto Union. Společnost ovšem dvou tažné motory vůbec nezaujali a proto se rozhodli továrnu a prodat a postavit novou a větší, což vedlo k vyrobení nového moderního čtyř tažného motoru.

V roce 1964 Volkswagen vlastnil 50% obchodu Auto Union, což znamenalo postavit novou továrnu v Ingolstadtu. O 18 měsíců později koupil Volkswagen plnou kontrolu nad továrnou v Ingolstadtu a vyrobily tam 60 000 Volkswagenů Beetlů za rok.

V roce 1965 DKW přizpůsobilo jejich model DKW F102 pro čtyř tažný motor a prošel faceliftem jak zepředu tak zezadu. Ovšem Volkswagen DKW potopilo, jelikož nemělo licenci na dvou tažný motor pro plánovaný model F103.

V roce 1969 se Auto Union spojilo se společností NSU v Neckarsulmu nedaleko Stuttgartu. V 50. letech bylo NSU největší továrnou na motocykly, ale zaměřily se poté na malé automobily jako třeba NSU Prinz.

NSU se poté zaměřilo na nové rotační motory idealizovaných Felixem Wankelem. Nové NSU Ro 80 bylo auto, které bylo dobře aerodynamicky řešené, lehké a bezpečné. Ovšem byly zde problémy s novým rotačním motorem a tak NSU skončilo. Továrna v Neckarsulmu jsou dnes používána na výrobů modelů Audi A6 a A8.

Moderní éra automobilky Audi

Nová spojená společnost se nazývá Audi NSU Auto Union AG.

Nové první auto pod touto společností bylo Audi 100 z roku 1968, které brzy doplňoval i model Audi 80 v roce 1972 (které bylo základem pro Volkswagen Passat 1973) a Audi 50 1974(na němž byl postaven Volkswagen Polo).

Jörg Bensinger souhlasil, aby se technologie náhonu všech čtyř kol u vojenského modelu Volkswagen Iltis použily u výkonných a závodních rallyových automobilů Audi. První auto, které mělo náhon všech kol bylo v roce 1980 Audi Quattro s turbodmychadlem a centrálním diferenciálem.

V roce 1985 definitivně skončily Auto Union a NSU a oficiální název společnosti byl zkrácen na Audi AG.

Model automobilu Audi 80, který sloužil k základu Volkswagenu Passat, se vyráběl do roku 1996. Spousta těchto modelů ještě pokračuje jako A1, A2, A3, A4, A6, A8. Audi také vyrobilo v roce 2006 sportovní auto R8, které disponuje svým vzhledem, který připomíná žraloka. Jak už je řečeno na začátku, Audi vyrábí i SUV a to perfektně vystihuje model Q7 který byl představen v roce 2005 a novější o trochu menší model Q5 ,který byl představen v roce 2008. Nejnovější kupé od Audi je A5/S5 představeno roku 2007 a o 2 roky později se začala vyrábět jeho verze s plátěnou střechou neboli kabriolet. Na základě kupé A5 se vyrábí model A5 Sportback, které má místo dvou dveří čtyři. Nejnovějším výtvorem Audi je model A7 pouze ještě jako koncept.

Audi a její vstup do rally

Audi vstoupilo do rally, a to v roce 1980 se svým modelem Audi Quattro s náhonem na všechna čtyři kola a díky této výhodě, Audi vyhrávalo závod za závodem, díky této výhodě se v roce 1985 pustil do šampionátu Pikes Peak International Hill Climb. Ale o rok později Ford vyrobil model RS200 a Audi mělo najednou na Pikes Peak obrovského soupeře, který byl o poznání lepší.

Audi se účastní i jiných závodních seriálů, od roku 1990 se účastní série DTM a taky neméně známé série BTCC. Těchto šampionátů se většinou účastní pouze modely A4 a A6. Ovšem jsou zde také seriály, kde se používá model R8 a prototypy Audi R10 a R15 TDI postavené pro třídu LMP900, tyto vozy účastnily a účastní spousty závodů na 12 a 24 hodin, jako třeba slavná 24 hodinovka na Le Mans, nebo 12 hodinovka na Sebringu.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id15558 (rodina-finance.cz#21466)


Přidat komentář