Dětský jídelníček

Následující článek Vás seznámí se čtyřmi zdravými potravinami, které by Vaše děti měly jíst. Víme, že děti potřebují vitamíny, bílkoviny, vlákninu a minerály, aby byly zdravé, ale někdy může být problém je do nich dostat.

V článku ´Potraviny – jídelníček pro děti´ se můžete dočíst pět potravin, které by Vaše děti měly jíst, aby měly dostatek bílkovin, vlákniny a železa. Tento článek Vás seznámí s dalšími čtyřmi důležitými potravinami, které Vašim dětem dodají všechny potřebné látky a poradí Vám recepty jak tyto potraviny připravit pro děti.

Jablka

Jablka jsou bohatá na vitamíny a představují jednu z nejzdravějších svačinek nejen pro děti. Nejlepší cestou jak tělu dodat vitamín C a vlákninu je jíst jablka neloupaná. Jejich slupka totiž obsahuje nejvíce vlákniny i vitamínu C. I jablka mohou být začleněna do jiných jídel, kterým dodají nevšední chuť. Výborně chutnají například s vepřovými kotletami.

Vepřové kotlety s jablky

Klasické vepřové kotlety skvěle doplňuje chuť jablek. Jablka se v tomto receptu restují do měkka.

Budete potřebovat: 2 lžíce mouky, kmín, sůl, mletý černý pepř, vykostěnou vepřovou kotleta, rostlinný olej, máslo, jablka Granny Smith, petržel nasekanou na hrubo, kuřecí vývar, 2 lžíce hrubozrnné hořčice.

Postup přípravy: Ve velkém talíři smíchejte mouku, pepř, sůl, kmín a lehce ve směsi obalte kotlety.

Nyní rozpalte v kastrolu rostlinný olej a máslo. Rozpulte jablka na polovinu a osolte a opepřete je. Restujte je v kastrolu po dobu asi 5 minut.

Nyní dejte do kastrolu kotlety, posypte je petrželkou a pečte, dokud kotlety nebudou zlatavé a křupavé, asi 5 minut po obou stranách.

Zatímco se kotlety pečou, přichystejte si kuřecí vývar. Když jsou kotlety hotové, nalijte jej do kastrolu. Přiveďte směs k varu.

Vepřové kotlety dejte na talíř a polijte je kuřecím vývarem. Před podáváním na talíř ještě umístěte orestovaná jablka.

Jogurt

Jogurt je alternativou ke sklenici mléka. Je stejně bohatý na vápník, kalcium a draslík, které udržují zdravé kosti a svaly. Pro děti je nejvhodnější kupovat bílé probiotické jogurty, které neobsahují umělá sladidla. Ovocné jogurty z nich můžete jednoduše udělat přidáním kousků čerstvého ovoce. Nebo jej také můžete požít k vytvoření ovocného smoothies.

Ovocné jogurtové smoothies

Hlavním krokem k vytvoření neodolatelného smoothie je kreativita. Začněte s Vaším oblíbeným ovocem a postupně přidávejte další. Někdo dělá smoothies z čerstvého ovoce a přidává led, někdo zase kupuje ovoce mražené. Smoothies z mraženého ovoce je hustější a krémovější. Dále se do smoothies může přidat sójové mléko či bílý jogurt.

Na základní smoothies budete potřebovat** následující ingredience:** zmražené jahody, šálek bílého jogurtu, 1 banán, půl šálku pomerančové šťávy a polévkovou lžíci medu.

Postup přípravy: Všechny ingredience dejte do mixéru a rozmixujte do hladka. Pokud je smoothies příliš hrubý, přidejte pomerančový džus a pokud je příliš tekutý, přidejte bílý jogurt. Pak už jen stačí směs nalít do sklenice a podávat.

Mrkev

Mrkev je bohatá na vitamín A a beta karoten. Je dobrá pro zachování zdravých očí a zdravé krve. Mrkvové koláčky jsou skvělým způsobem jak dosáhnout toho, aby Vaše děti mrkev jedly.

Mrkvové koláčky

Děti mají rády mrkvové koláčky kvůli jejich oranžové barvě a sladké chuti.

Na náplň budete potřebovat: krémový sýr, čerstvé máslo, cukr a citrónovou šťávu.

Na koláčky budete potřebovat: máslo, hnědý cukr, 1 velký žloutek, ¾ šálku mouky, 1 lžičku mletého zázvoru, sůl, 1 šálek ovesných vloček, ¾ šálku jemně strouhané mrkve.

Postup přípravy: Předehřejte troubu na 170°C. V mixéru umixujte náplň do koláčků. Poté zakryjte a nechte odpočinout přibližně 30 minut.

Mezitím ve velké míse rozšlehejte máslo, cukr a žloutek. V další míse smíchejte mouku, zázvor a sůl. Přidejte směs do první mísy s máslem s smíchejte dohromady. Přidejte oves a mrkev.

Ze vzniklého těsta poté pomocí lžíce utvořte koláčky a umístěte je na plech. Pečte přibližně 15 – 18 minut. Nechte vychladnout.

Polovinu koláčků potřete náplní a zbytek koláčků přitiskněte na ně. Můžete hned podávat.

Cereálie

Vydatná snídaně je důležitá. Dětem ji zajistíte pomocí cereálií s mlékem či bílým jogurtem. Celozrnné cereálie jsou nejzdravější a navíc jsou bohaté na vlákninu, vápník a železo. Cereálie navíc můžete přidat do ovesné kaše, nebo jednoduše smíchat s ovesnými vločkami a mlékem. Upotřebíte je také při pečení koláčků.

Závěrem – Dětský jídelníček

Správná výživa je pro děti velmi důležitá. Jejich jídelníček by měl být bohatý na vitamíny, minerály, vlákninu i bílkoviny. Navíc jim potraviny musí chutnat. Tento článek přinesl několik tipů na to, jak zdravé potraviny ozvláštnit tak, aby dětem chutnaly.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id14742 (rodina-finance.cz#21622)


Přidat komentář