Co nesmí chybět v jídelníčku dítěte

Co se v dětství zasadí, to se pak nese celým životem. Základ je v dětství nezbytný ve všem, a to platí i o stravě. Jak dát dítěti takovou výživu, která mu zajistí zdraví? Čtěte dále.

Je spousta věcí, které byste měli vzhledem ke zdraví dítěte dodržovat. My vás s nimi seznámíme a poradíme, jak to dítěti také dát, aby to neodmítalo.

Ovoce a zelenina

Celý svět nedávno obletěla zpráva, jak Gisele Bundchen vyzrála nad svým synem. Ten je prý natěšený na brokolici, protože si myslí, že je to dezert. Pokud vám dítě odmítá třeba nenáviděný špenát, tak to do něj nemusíte cpát horem dolem, ale snažte se mu to nějak vykompenzovat. Ovoce a zelenina jsou velmi podstatné složky potravy, tudíž to neopomeňte a ke svačině vždy přibalte něco takového.

Mléčné výrobky

Dítě byste měli v dětství krmit jogurty i mlékem doslova jako husu. Proč? Zejména stomatologové to doporučují. Díky tomu se dětem vytvoří pevný základ pro silné a zdravé zuby, kdy pak v dospělosti nebude mít daný člověk problémy s kazy. Mléko je pak ale také dobré i na vývoj kostí. Pokud dítko není příliš žhavé do výběru mléčného výrobku, tak ho můžete potěšit různými tvarohovými jogurtovými výrobky, které mu také přinesou důležité prvky.

Vitamíny

Ty jsou obsaženy ve spoustě jídel, proto s jejich vyjmenováním bychom tu strávili hodně času. Někdy se ale může stát, že dítěti něco chybí. Velká absence se pak dožene různými tabletkami, které napraví hladinu vitamínů.

Maso - zdroj vitaminů

Jestli jste vegetariáni, tak zvažte, jestli dítě budete nutit do toho samého. Maso je** zdrojem řady vitamínů** a alespoň raný věk je hodný toho, jak dát dítěti dobrý základ do života. Jinak pokrmy nahraďte kvalitními substituenty, které dodají potřebné prvky.

Co raději vynechat v jídelníčku dítěte

Asi nepřekvapíme, když zmíníme různé fast foody, bagety s majonézami a podobně. Jenže je jasné, že dítě bude chtít ochutnat to, co ostatní. Že třeba si sem tam něco nezdravého vezme. Zde je lepší neodpírat, protože zakázané ovoce má největší chuť. Koneckonců, nejedná se vyloženě o jedy, tak párkrát si dítě může objednat hranolky nebo hamburger. Všeho ale s mírou a díky tomu můžete dítě naučit i správnému stravování. Jestli řešíte problém, jak vůbec dítě přinutit ke** zdravému jídlu**, tak zkuste pár tipů.

Existují speciální talíře s různými motivy. Třeba obličejů nebo jiných objektů. Vy na jejich povrch můžete barevně vyskládat pestré jídlo, aby šlo do onoho obrazce. Dítě to pak pojme jako hru a bude mít k jídlu lepší přístup.

Dávejte dítěti pestrý výběr. Je jasné, že když budete mít třikrát týdně brokolici, tak mu nebude tak po chuti.

Zkuste s dítětem vařit. Pak si získá lepší vztah k jídlu. Díky tomu bude mít i lepší vztah k tomu, co jí a bude si vybírat.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id14787 (rodina-finance.cz#23343)


Přidat komentář